Op mijn website (
www.dbos.nl) heb ik een o.a. aantal dingen beschreven betreffende aanpassingen aan Linux.
Op dit moment verwijs ik ook naar "anderen" die een website hebben, zoals Pjotr, Wanda en Vistaus.
De informatie staat nu namelijk verspreid over het internet.
Nu heb ik 3 ideeën:
1. Een website/portal/cms systeem opzetten en daar dit soort informatie bundelen, dit dient dan met een aantal vaste schrijvers te werken.
2. Een wiki opzetten, waar geregistreerde gebruikers hun artikelen kunnen plaatsen (dus bundelen).
3. Een website opzetten, met een aantal subdomeinen, waarbij iedere schrijver een eigen subdomain heeft, eventueel met eigen software.
Natuurlijk is het niet de bedoeling om Ubuntu-nl voor de voeten te lopen, maar wanneer ik kijk naar het artikel van Bloom op
http://forum.ubuntu-nl.org/tips-trucs/zeer-compact-blokkendoossysteem-op-basis-van-debian-testing-%28of-ubuntu%29-xfce4/ dan is het toch zonde, wanneer dit wordt onder gesneeuwd in de hoeveelheid berichten.
Voor zover e.e.a. gaat over een standaard installatie, hoort het op het forum en wiki van Ubuntu-nl thuis, zodra het gaat over het ombouwen en aanpassen, is er (hier) geen gedocumenteerde ruimte voor.
Nu heb ik 2 vragen:
1. Wat zou de beste software en manier zijn, om zoiets overzichtelijk op te zetten?
2. Wie wil er mee helpen om e.e.a. te vullen en in goede banen te leiden?