Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Website maken met aanpassingen van ........  (gelezen 1166 keer)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Website maken met aanpassingen van ........
« Gepost op: 2012/02/11, 21:21:08 »
Op mijn website (www.dbos.nl) heb ik een o.a. aantal dingen beschreven betreffende aanpassingen aan Linux.
Op dit moment verwijs ik ook naar "anderen" die een website hebben, zoals Pjotr, Wanda en Vistaus.
De informatie staat nu namelijk verspreid over het internet.
Nu heb ik 3 ideeën:

1. Een website/portal/cms systeem opzetten en daar dit soort informatie bundelen, dit dient dan met een aantal vaste schrijvers te werken.

2. Een wiki opzetten, waar geregistreerde gebruikers hun artikelen kunnen plaatsen (dus bundelen).

3. Een website opzetten, met een aantal subdomeinen, waarbij iedere schrijver een eigen subdomain heeft, eventueel met eigen software.

Natuurlijk is het niet de bedoeling om Ubuntu-nl voor de voeten te lopen, maar wanneer ik kijk naar het artikel van Bloom op http://forum.ubuntu-nl.org/tips-trucs/zeer-compact-blokkendoossysteem-op-basis-van-debian-testing-%28of-ubuntu%29-xfce4/ dan is het toch zonde, wanneer dit wordt onder gesneeuwd in de hoeveelheid berichten.
Voor zover e.e.a. gaat over een standaard installatie, hoort het op het forum en wiki van Ubuntu-nl thuis, zodra het gaat over het ombouwen en aanpassen, is er (hier) geen gedocumenteerde ruimte voor.

Nu heb ik 2 vragen:

1. Wat zou de beste software en manier zijn, om zoiets overzichtelijk op te zetten?

2. Wie wil er mee helpen om e.e.a. te vullen en in goede banen te leiden?

Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Website maken met aanpassingen van ........
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/11, 21:34:03 »
Volgens mij is Joomla perfect hier kan je de Nederlandse versie downloaden.

http://www.dutchjoomla.org/

En om een wiki te maken kan je MediaWiki gebruiken.

http://www.mediawiki.org/wiki/MediaWiki
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Website maken met aanpassingen van ........
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/12, 00:09:16 »
Waarom is het geen optie om handleidingen gewoon op de wiki van Ubuntu NL te zetten? Daar is ie voor :)

Verder hebben verschillende schrijvers zelf bewust gekozen om op hun eigen site hun handleidingen te plaatsen. Eerdere pogingen om alles centraal op de wiki te plaatsen zijn om verschillende redenen niet gelukt en willen de schrijvers zelf de controle houden op waar en hoe hun teksten geplaatst worden. Een aparte website die weer door een derde beheerd wordt geef ik persoonlijk dus niet veel kans.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Website maken met aanpassingen van ........
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/12, 00:14:17 »
Waarom is het geen optie om handleidingen gewoon op de wiki van Ubuntu NL te zetten? Daar is ie voor :)
In dat geval krijg ik hele andere ideeën :lol:
Het loont dan de moeite, om te kijken of ik het 1 op 1 kan overzetten........

Het grote nadeel van hoe het nu is, is dat de informatie verspreid staat en dat dit een hoop zoekwerk kan geven.
Maar ik dacht, dat de wiki bedoeld was als documentatie en niet voor persoonlijke aanpassingen, zoals b.v. de blokkendoos met XFCE .......
« Laatst bewerkt op: 2012/02/12, 00:17:21 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Website maken met aanpassingen van ........
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/12, 02:57:04 »
@Ron wat je kunt doen is een Wiki opzetten.
Je kunt dan die tekst door linken naar je eigen site zodat als je de wiki aanpast, het op je site ook aangepast word.

Je zou ook meerdere sites kunnen linken en bepaalde pagina's van anderen op jou site laten verschijnen met een indien gewenst aangepast uiterlijk.
Wel moet je dan met elkaar afspreken wat je gebruikt en door de site goed in te delen kun je heel makkelijk met een eigen css je eigen draai aan het uiterlijk geven.
Aanpassingen worden dan automatisch doorgevoerd.
Makkelijker is het om dan 1 server te nemen met verschillende domein namen maar op zich hoeft dat niet.
Snelheid is geen probleem. Je kunt zo ook afbeeldingen door linken.

Ik wil er wel aan mee doen maar ik krijg mijn eigen site niet af met teksten. Ben iedere keer ontevreden over alles wat ik er neer zet. Ben meer iemand die een site bouwt en dan de rest door iemand anders in laat vullen. Dat heb ik altijd gedaan en doe ik nog steeds.
Zou voor mij wel handig zijn als ik van anderen de teksten kan gebruiken. Natuurlijk met bronvermelding.



Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Website maken met aanpassingen van ........
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/12, 03:06:26 »
Het grote nadeel van hoe het nu is, is dat de informatie verspreid staat en dat dit een hoop zoekwerk kan geven.
En dit wil je oplossen door nóg een site erbij te maken? ;)

Citaat
Maar ik dacht, dat de wiki bedoeld was als documentatie en niet voor persoonlijke aanpassingen, zoals b.v. de blokkendoos met XFCE .......
Ik ben persoonlijk van mening dat we best een plekje op de wiki kunnen maken voor persoonlijke aanpassingen.
We hebben bijv. al een artikel over een blokkendoos installatie.
In overleg met het documentatieteam is er een hoop mogelijk lijkt me.