Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Dualboot win 7 starter en Linux op een Packard Bell Dot s  (gelezen 2806 keer)

FrSu

  • Gast
Ik heb het netbookje net ontdaan van een hoop troep en wil nu een dualboot maken met Mint 16 XFCE. Starter loopt voor geen meter op dit dingetje.

Opstarten via USB lukt wel, krijg in een flits een regel te zien en daarna gaat het scherm op zwart met de beroemde knippperende cursor links bovenin. Ik weet dat een PB lastig kan zijn. Wie kan me verder helpen?
« Laatst bewerkt op: 2013/12/28, 13:39:36 door FrSu »

FrSu

  • Gast
Re: Dualboot win 7 starter en Linux op een Packard Bell Dot s
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/27, 16:12:22 »
Hi Femke,

Even wat toelichten  :D

Misschien iets meer info, want hier kan ik niet zo veel mee.

Wat voor een netbookje (ik had een acer zelf en daar kon alles op!!)      Zie in topic onderwerp: Packard Bell Dot S
Welke starter bedoel je, met Starter loopt voor geen meter op dit dingetje.     Windows 7 starter

wat zijn de specs, hoe heb je de usb stick gemaakt..... Via Untebootin in Win 8.1 ;)

Wat is de socalles troep die je verwijderd hebt? En wil je nu een duabloot met........
Want wat heb je verwijderd allemaal? Heb je je systeem niet naar de gallemiezen geholpen?                   Rommel was een hoop troep in Win 7. Die is weer schoon maar traaaaaaaag. En ik wil nu een dualboot Win 7 starter en Mint XFCE

Geeft dit een beetje een beeld?

FrSu

  • Gast
Re: Dualboot win 7 starter en Linux op een Packard Bell Dot s
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/27, 17:27:38 »
Bij indrukken van F6 krijg ik de eerste regel te zien van de linux Live USB opstart, maar dan zit hij vast.
Heb het ook al even met PCLinux OS Mate gedaan, maar hetzelfde resultaat.

FrSu

  • Gast
Re: Dualboot win 7 starter en Linux op een Packard Bell Dot s
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/27, 19:28:28 »
Ik maak er nu een via: "Opstartschijf aanmaken" in Ubuntu Gnome 13.10.

FrSu

  • Gast
Re: Dualboot win 7 starter en Linux op een Packard Bell Dot s
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/28, 10:31:31 »
Dat heeft ook niet geholpen. :-[

In de Bios USB opstart bovenaan gezeten ook F12 enabled, zodat ik de boot functie kan instellen. Ook dat helpt niet.

USB stick op langzaam geformatteerd en nu via Unetbootin kijken of ik met een oude Netbook Remix 9.10 wel verder kom.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Dualboot win 7 starter en Linux op een Packard Bell Dot s
« Reactie #5 Gepost op: 2013/12/28, 10:34:54 »
Om welk type "dot s" gaat het precies? Er zijn er meerdere.

FrSu

  • Gast
Re: Dualboot win 7 starter en Linux op een Packard Bell Dot s
« Reactie #6 Gepost op: 2013/12/28, 11:29:39 »
Model no: Ze6 vond ik op de achterzijde.

Verder: Intel Atom CPU N570, 1.67 GHz processor met 1Gb ram, 219Gb HDD waarvan 206 Gb beschikbaar.

Heb intussen ook even verder gezocht, maar zou het aan de USB keuze in de bios kunnen liggen? Ik heb steeds USBFD (Flash?) gebruikt, omdat ik denk dat dat de keuze zou moeten zijn. Maar er is ook USBHD en USBCDRom.
« Laatst bewerkt op: 2013/12/28, 11:41:37 door FrSu »

FrSu

  • Gast
Re: Dualboot win 7 starter en Linux op een Packard Bell Dot s
« Reactie #7 Gepost op: 2013/12/28, 12:11:44 »
Heb het gevonden: Was de keuze in de bios voor USB HD. Ik heb inmiddels Ubuntu Remix 9.10 als Live USB draaien. Wat is dat toch nog steeds een leuke desktop voor een netbookje.

Heeft Easy Peasy daar als enige nog de laatste versie van? Dan zet ik dat er waarschijnlijk op. Het netbookje zal hoofdzakelijk voor internetten gebruikt gaan worden.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Dualboot win 7 starter en Linux op een Packard Bell Dot s
« Reactie #8 Gepost op: 2013/12/28, 13:02:10 »
Probeer Mint 13 Xfce eens? Of Mint Xfce 16, aangezien je niet iemand bent die ervoor terugschrikt om over een half jaar opnieuw te moeten installeren....  :)

FrSu

  • Gast
Re: Dualboot win 7 starter en Linux op een Packard Bell Dot s
« Reactie #9 Gepost op: 2013/12/28, 13:39:11 »
Ik heb toch maar gekozen voor Mint 16 XFCE. Ik heb op andere PC's voor de gebruiker dit (Mint 15 XFCE) ook geïnstalleerd. Men is daar inmiddels een beetje aan gewend, XFCE is behoorlijk licht en lijkt veel op XP.

Bedankt voor de ondersteuning!