Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Desktopprobleem na in nederlands zetten  (gelezen 1185 keer)

Offline THX-1138

  • Lid
Desktopprobleem na in nederlands zetten
« Gepost op: 2008/11/06, 11:29:50 »
Ik heb Ubuntu desktop-versie geïnstalleerd. Na installatie heb ik er voor gekozen nieuwe gebruikers te laten werken in het Nederlands. Ging prima. Echter op het moment dat ik me aanmeld, komt Ubuntu met een dialoogvenster met de mogelijkheid om zaken als "Desktop" e.d. te vertalen naar "Bureaublad". Leek me een goed plan voor een Nederlands systeem.

Echter, het systeem is een beetje de kluts kwijt als ik iets op de desktop wil zetten. Soms vind ik 't in de map Desktop, soms in de map Bureaublad. Kennelijk zijn de veranderingen grotendeels cosmetisch, maar heeft de vertaalslag op systeemniveau niet helemaal de goede uitwerking..

Wat kan ik hier aan doen? Kan ik zelf ergens de verwijzingen naar mijn bureaublad rechtzetten???

Tex

Offline ohjajoh

  • Lid
Desktopprobleem na in nederlands zetten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/06, 13:56:10 »
via systeem-beheer-taalondersteuning zou je de boel recht kunnen zetten, waarschijnlijk staat het al goed (nl geinstalleerd en standaard), als dat zo is is het een bug wat ze graag zullen willen weten, je zou kunnen proberen de boel daar opnieuw te doen. Handmatig is niet te doen, je zou dpkg eroplos kunnen laten vanuit de terminal maar dat is wat "taalondersteuning" toch al doet.

Desktopprobleem na in nederlands zetten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/06, 14:26:26 »
Citaat van: THX-1138
Echter, het systeem is een beetje de kluts kwijts als ik iets op de desktop wil zetten. Soms vind ik 't in de map Desktop, soms in de map Bureaublad.Tex
Hallo, heb hier ook zoiets, met een Nederlandse en Franse Ubuntu op twee machines, met Bureau en Bureaublad. Soms raakt een programma (bv. Digikam) in de war met het weergeven van een mapje met foto's die op het Bureau(blad) staan. Geen idee of daar wat aan te doen is. Overigens op dezelfde machine (dus of nl of fr) heb ik deze problemen niet, alleen als ik met de een op de ander kijk.

Groet, Paul.

Desktopprobleem na in nederlands zetten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/06, 15:53:47 »
Digikam is KDE en taalondersteuning voor KDE valt niet via Systeem>Beheer>Taalondersteuning in te stellen. Volgens mij heb je het pakket kde-language-pac-nl-base nodig, maar dat weet ik niet zeker.

Desktopprobleem na in nederlands zetten
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/07, 08:54:31 »
ah, dank u! als mijn geringe probleempje verandert in een Heus Probleem, zal ik je suggestie eens volgen :-)

Offline THX-1138

  • Lid
Desktopprobleem na in nederlands zetten
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/07, 08:59:22 »
Citaat van: ohjajoh
via systeem-beheer-taalondersteuning zou je de boel recht kunnen zetten,.
Inderdaad heb ik via Taalondersteuning opnieuw de boel opnieuw ingesteld. Ik kreeg ook de melding dat de taalinstallatie onvolledig was. Het systeem ging direkt aan de slag met het plaatsen van extra bestandjes.

Na herstart van Ubuntu lijkt het probleem nu verdwenen te zijn!

Bedankt voor het meedenken allemaal!!

Tex