Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: window manager doet het niet meer, alle programma's starten verkleind op  (gelezen 405 keer)

perro30

  • Gast
In mijn Ubuntu Netbook 10.10 heb ik een probleem gekregen.
Mijn Window Manager werkt niet meer, heb maar een scherm ipv vier schermen en alle programma's starten verkeerd en verkleind op, heb niet de mogelijkheid om de schermen volledig te maken, uit te klikken of te minimaliseren, schermen zijn onbeweeglijk, allen linksboven aan.
Bij Thunderbird zie ik mijn emailadressen van mijzelf niet meer, kan dus niets binnenhalen, zelfs Firefox is zeer verkleind, daarin tik ik nu.

Inmiddels gnome-wm opgestart, krijg nu het volgende bericht:
Citaat
Windowmanager waarschuwing: last_focus_time (547097) is greater than comparison timestamp (547039).  This most likely represents a buggy client sending inaccurate timestamps in messages such as _NET_ACTIVE_WINDOW.  Trying to work around...

Heb dan wel weer mijn vier schermen rechtsonderin, inmiddels ook de volledige schermen van de programma's met alle mogelijkheden, maar in Thunderbird zie ik nog altijd niet mijn Postvak In enz. en kan geen berichten lezen, dus ook die is door de situatie in de war, wat ik ook selecteer.

Lees ook op het internet dat dan Compiz e.d. zou moeten worden geinstalleerd, maar dat lijkt me totaal geen goede optie, die stelt de grafische zaken op mijn mini Inspiron van Dell niet goed, kan ook niet, daarom moest ik de Poulsbo drivers installeren, Compiz verwijderen (allang gebeurd, dus niet de oorzaak) en zodoende kon mijn scherm op 1024x576 komen (liever had ik 1024x768, maar dat gaat wellicht niet).

Weet dat na heropstart ik opnieuw gnome-wm via de terminal moet ingeven, anders blijft het probleem (terminal kan ik niet afsluiten), dan valt er een beetje op deze laptop te werken. Dan draait op een of andere wijze gnome-wm nog via een terminal syntax  met de mededeling dat dit proces zal worden afgebroken als ik de terminal wens af te sluiten, dus lekker loopt het niet.

Hoop sowieso dat dit goed verholpen kan worden, via terminal of safe mode of wat dan ook.
Dit is ineens vanochtend, na het opstarten van de laptop, gebeurd, gisterenavond was alles nog goed, er is niets gewijzigd of geinstalleerd of geupdated. Vreemd dus.
Aan de schermresolutie is niets veranderd, gewoon nog altijd 1024x576.

O ja, ook via de recovery mode gebroken pakketten laten repareren, maar probleem blijft dus die optie is ook niet meer nodig.

Dus hoe nu met Thunderbird (accounts enz. zijn er nog!), de blijvende goede instelling van de Window Manager enz. en natuurlijk alle andere proggies.
Weet iemand de oplossing zodat alles weer normaal verschijnt?
« Laatst bewerkt op: 2011/03/08, 11:41:14 door perro30 »