Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Updaten via Update Beheer of Synaptic? Wat is beter?  (gelezen 441 keer)

FrSu

  • Gast
Updaten via Update Beheer of Synaptic? Wat is beter?
« Gepost op: 2015/05/10, 09:02:22 »
Heb gisteren Elementary OS als dual boot met Mint 17.1 geïnstalleerd.

Ben even bezig met updaten van Elementary. Heb dit zojuist via Update Beheer gedaan. Nu blijkt bij een check in Synaptic dat deze nog nieuwe updates laat zien. Hoe kan dit? Ik had eigenlijk verwacht dat mijn systeem helemaal bij is.

Is het nu beter om het via Synaptic te doen?

Offline Tom

  • Lid
Re: Updaten via Update Beheer of Synaptic? Wat is beter?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/10, 09:05:38 »
Ik gebruik altijd de Terminal en soms Synaptic ,update beheer nooit.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

FrSu

  • Gast
Re: Updaten via Update Beheer of Synaptic? Wat is beter?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/10, 09:13:06 »
Dank Tom. Maar waarin zit het verschil?
« Laatst bewerkt op: 2015/05/10, 09:20:10 door FrSu »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Updaten via Update Beheer of Synaptic? Wat is beter?
« Reactie #3 Gepost op: 2015/05/10, 10:28:27 »
Elementary OS ken ik niet; doet die misschien iets vergelijkbaars als Linux Mint?

In Linux Mint zitten er inderdaad flinke verschillen tussen de handelwijze van Updatebeheer aan de ene kant, en Synaptic en apt-get upgrade / apt-get dist-upgrade aan de andere kant. Mint heeft  namelijk alleen in Updatebeheer een classificatie in risiconiveaus zitten, waardoor je niet standaard alle updates krijgt aangeboden.


FrSu

  • Gast
Re: Updaten via Update Beheer of Synaptic? Wat is beter?
« Reactie #4 Gepost op: 2015/05/10, 14:34:58 »
EOS heeft inderdaad wel een eigen inrichting maar is ook gebaseerd op Ubuntu. Heb ook via Synaptic de laatste items een update gegeven. Er worden geen problemen gemeld. Beide zal wel goed zijn en ik denk dat via Synaptic je gewoon alles krijgt.