Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu - config files  (gelezen 1131 keer)

Offline Erik_m

  • Lid
Kubuntu - config files
« Gepost op: 2009/12/24, 11:36:43 »
Hai,

Ik draai korganizer (kde-app) op mijn desktop. Nu wil ik die met precies dezelfde instellingen op mijn laptop. Dus ik kopieer de hele map .kde naar mijn laptop.

En mijn calenders zijn er gewoon (remote calenders, verwijzingen naar .ics op een lokale schijf) maar mijn instellingen niet (zoals dagen van de week, begintijd van een dag enzovoort. Effectief alles wat aangepast wordt onder Settings > Configure Korganizer)

Weet iemand hoe dit zit?

Re: Kubuntu - config files
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/24, 12:03:31 »
Die settings staan onder Systeeminstellingen -> Datum en Tijd ;)

Offline Erik_m

  • Lid
Re: Kubuntu - config files
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/24, 12:26:39 »
En in welke configfile staan die?

Ik wil namelijk niet alle instellingen opnieuw te hoeven aanbrengen maar wil gewoon files kopiëren :)

Re: Kubuntu - config files
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/24, 20:03:40 »
Dat hoort gewoon te kunnen door .kde te kopiëren.

Offline Erik_m

  • Lid
Re: Kubuntu - config files
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/25, 12:34:23 »
Hmm, waarom werkt dit dan niet hier... Hij zeurt wel over een aantal files die niet gekopieerd kunnen worden, zou dat het kunnen zijn? En hoe voorkom ik dat dat niet kan?

Re: Kubuntu - config files
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/25, 20:06:24 »
Ik heb geen idee waarom dat bij jou niet werkt. Het kan wel zijn dat de instellingen waar jij op doelt, op een andere plek staan. Bijvoorbeeld op deze plek:

/usr/share/kde4/config/korganizer.knsrc                                                           
/usr/share/kde4/config.kcfg/korganizer.kcfg

Gevonden met 'locate korganizer' in de Terminal.

Offline Erik_m

  • Lid
Re: Kubuntu - config files
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/26, 10:50:21 »
Zelfs met die files kopiëren kom ik er niet. Raar... dan maar handmatig aanpassen :s

Re: Kubuntu - config files
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/26, 21:08:52 »
Dat is inderdaad raar. Dat hoort gewoon opgeslagen te worden. Als ik jou was zou ik even een bug report doen op http://bugs.kde.org