Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printervraag  (gelezen 901 keer)

Offline Ruben

  • Lid
Printervraag
« Gepost op: 2009/03/26, 13:54:09 »
Ik heb een HP PSC 1417, welke het eigenlijk altijd prima gedaan heeft. Nu had ik laatst de kleuren cardwidge laten hervullen bij cardwidge-world, maar daar hadden ze een fout gemaakt: er zat geen rood in (kwam ik later achter). Als ik printte met de slecht gevulde cardwidge(zonder rood), kwam alle zwarte tekst er groen uit :o Dus nu begin ik mij af te vragen, wordt het zwart gecreeërd door de kleuren cardwidge op ubuntu en niet door de zwarte cardwidge?? ??? In virtualbos met XP werd de tekst wel gewoon zwart met de slechte cardwidge.. Nu de cardwidge goed is bijgevuld, print hij wel zwart, maar echt diep-zwart kan ik het ook niet noemen.. Weet iemand hier meer van?

Gr. Ruben
« Laatst bewerkt op: 2009/03/26, 13:55:59 door Ruben »

Re: Printervraag
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/26, 16:24:14 »
Heb je HPLIP al geïnstalleerd,hiermee kan je nog wat instellingen veranderen.
Verder zal het standaard zwart zoals bijv bij oOO Writer gebruikt, komt uit de zwarte inkt cartridge. Alle samengestelde kleuren zwart zal uit de kleuren en zwarte cartridge komen.
Maar ik denk eerder dat je de print koppen moet reinigen, zit ook in HPLIP.
Hier is de nieuwste versie te halen http://hplipopensource.com/hplip-web/index.html in Synaptic zit een oudere versie. Zie ook het plaatje. Succes.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.