Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum  (gelezen 13701 keer)

DarkEra

  • Gast
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Gepost op: 2008/08/04, 01:10:30 »
Aangezien dit onderwerp meerdere malen terug komt of opduikt, leek het mij verstandig om hier een poll/topic over te beginnen om te kijken hoe jullie erover denken.

Het zomaar veranderen van gebruikersnaam leverd soms frustratie en/of verwarring op bij de leden van een forum zoals het hier vaker gebeurt. Zoals ik eerder vermeld heb, in een ander topic hier, zijn er genoeg forums (over het algemeen elk forum) waar een standaard regelement is dat zegt: 1 gebruikersnaam per lid. Als je om één of andere reden je gebruikersnaam wilt veranderen, dan moet je je melden bij de Administrator van het forum zelf. Deze keurt dat dan wel of niet goed (ligt aan de omstandigheden) en voert dat dan voor je uit. Maar.... dat mag natuurlijk ook maar in beperkte mate.

Nu is mijn vraag aan jullie:

Vinden jullie dat dubbele of meervoudige indentiteit hier op het Ubuntu NL forum mag of niet? Geef ook even aan waarom wel of niet.


Ik ben er in ieder geval op tegen dat iedereen zomaar van gebruikersnaam kan veranderen omdat het een hoop verwarring met zich meebrengt en zou hier graag verandering in willen zien.

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/04, 02:04:49 »
Ik zelf ben er ook op tegen het is fijn als je onderandere ziet dat bijv. iemand die al een tijd geregistreerd staat en reageert op een topic dat je zo kunt zien dat hij/zij al wat langer mee werkt en wel weet waar over die mee praat.

Maar dit is maar 1 van de zoveel redenen.

Quatroking

  • Gast
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/04, 02:17:09 »
ik vind het maar irritant.

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/04, 02:20:21 »
Tegen. Het is gewoon vet irri als iemand telkens van identiteit wisselt. Soms kan ik het me wel voorstellen, maar jah, dan hadden ze maar niet zo'n lelijke naam moeten kiezen ;) Verder houdt het houden van één identiteit natuurlijk ook in dat er geen wildgroei van het aantal accounts plaatsvindt.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/04, 06:25:25 »
Voor mij hoeft het echt niet, hoor. Is vreselijk verwarrend, en in 99% van de gevallen gebeurt het met slechte bedoelingen.
In heel uitzonderlijke omstandigheden, als je ware identiteit bvb is ontdekt en je hebt daardoor echte problemen, dan zou het "onderhands" wel moeten kunnen na een PM naar het moderatorteam.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/04, 07:23:42 »
Kijk, ik kan natuurlijk niemand verbieden een andere naam te kiezen, maar het is wel verwarrend voor de andere forum leden. Dus liever niet...
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/04, 07:56:12 »
Nee gestemd, is niet evident en verwarrend.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Bobbie

  • Lid
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/04, 08:03:44 »
Dat iemand hier zit met een dubbele indentiteit ben ik op tegen, als iemand een andere naam wilt aannemen, door omstandigheden is te begrijpen, maar uiteindelijk liever geen verandering.

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/04, 08:44:08 »
Arie +1
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/04, 09:16:49 »
Dit soort polls trekken vooral de tegenstanders.
Het gros van de lezers maakt het niet uit, maar die overgrote meerderheid wordt niet in de poll weerspiegelt.
Ook mij maakt het niet uit, heb dus ja gestemd (ik ben geen moderator, dan zou ik wellicht nee stemmen).

Monk.

X

  • Gast
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/04, 09:24:11 »
Ik ben geen tegenstander , maar mijn andere identiteit wel.
Dus heb ik maar blanco gestemd.

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/04, 09:27:53 »
Niet toelaten want : verwarrend, irritant en volstrekt onnodig.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/04, 09:39:14 »
Persoonlijk ben ik ook tegen. We kunnen echter niemand verbieden een nieuwe account aan te maken en in feite is er niets mis mee zolang ze maar 1 account gebruiken. Het wordt hoogst irritant wanneer ze hun verschillende accounts door elkaar gaan gebruiken, het gebeurd zelfs dat sommigen tegen zichzelf beginnen praten, wat voor mij niet kan.

Maar ik blijf ertegen dat we mensen gaan opleggen hoevel info ze over zichzelf prijsgeven. Willen  mensen een 2de of 3de account om wat voor reden dan ook moet dit kunnen op voorwaarde dat de oude account niet meer gebruikt wordt.

Dit topic hoort thuis in Ubuntu-nl en niet in Offtopic. Topic verplaatst.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Spider

  • Lid
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #13 Gepost op: 2008/08/04, 09:53:48 »
Tegen. Ik zie het er het nut niet van in.
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #14 Gepost op: 2008/08/04, 10:15:58 »
Moet kunnen maar ik zal het zelf niet doen.
Telkens er zulke rariteiten hier gebeuren dan zit ik eigenlijk stiekem in mezelf te :) en denk ik "Waar maken jullie je toch druk over, zulk een bagatel, steek daar geen energie in".
Maar ja, waar veel mensen zijn heeft men ook evenveel meningen.
Diegene die een dubbele identiteit aanmaakt heeft volgens mij een probleem en moet eens nadenken waarom hij dit doet.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #15 Gepost op: 2008/08/04, 10:25:56 »
Eens met Arie en Bartek.

Twee accounts tegelijk gebruiken is zinloos en irritant, vandaar heb ik voor niet toestaan gekozen. Mensen die twee accounts gebruiken en tegen zichzelf praten, zijn pubers die even grappig proberen te doen. Die horen wat mij betreft niet thuis op dit forum.

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #16 Gepost op: 2008/08/04, 10:29:19 »
Maar ik praat geregeld tegen mezelf :D

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #17 Gepost op: 2008/08/04, 10:30:48 »
Citaat van: Monkwarrior
Maar ik praat geregeld tegen mezelf :D
En waarover hebben  jullie het dan als ik vragen mag ?
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #18 Gepost op: 2008/08/04, 10:35:39 »
Citaat van: X
Ik ben geen tegenstander , maar mijn andere identiteit wel.
Dus heb ik maar blanco gestemd.
Precies, zo denken wij er ook over! Bovendien zou een maatregel zoals voorgesteld de schizofrenen onder ons onnodig in problemen brengen en dat is wellicht zelfs een discriminerende actie.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #19 Gepost op: 2008/08/04, 10:39:19 »
Citaat van: arie
uiteraard ben ik ook tegen. tis hoogst irritant.
uitsluitend als iemand bv lastig gevallen wordt of zo zou het mogelijk moeten zijn
+1

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #20 Gepost op: 2008/08/04, 10:40:48 »
Bij een forum dat ik administreer even een quote uit de regels:

Citaat
-Dubbelaccounts zijn niet toegestaan.
-Als meerdere mensen een eigen account willen op 1 ip (familie etc) , moet dat worden aangegeven bij de moderators, voordat er een 2e account aangemaakt wordt.
En vind dat dit hier ook zo moet zijn. Het is gewoon onbeschoft om meerdere identiteiten aan te houden. Daar breng je iedereen mee in verwarring, en je krijgt dit soort discussies (wat je eigenlijk ook niet wilt). Zulk soort mensen horen niet op een forum thuis.

Oftewel, een dikke vette nee.

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #21 Gepost op: 2008/08/04, 10:45:33 »
Ik heb voor gestemd. Puur pragmatisch, wie heeft er zin om dat te gaan controleren?

Als ik er achter kom dat iemand zich tegenover mij in verschillende identiteiten voordoet dan is mijn vertrouwen in de persoon achter die identiteiten geschonden. Dat zal waarschijnlijk wel gevolgen hebben voor hoe ik me met deze identiteiten zal verhouden. Ik ben dus geen voorstander van dubbele identiteiten.

Ik zou het prettig vinden als er een beveiligde, gecontroleerde, unieke identiteit op internet zou komen die overeenkomt met een identiteit in de echte wereld en die overal op het internet te gebruiken is. Ik heb geen idee of en hoe dit te realiseren zou zijn, wie de controle zou moeten uitvoeren e.d. Misschien een koppeling met een paspoortnummer, creditcardnummer e.d. Dit forum zou dan bijvoorbeeld alleen mensen met zo'n gecontroleerde identiteit kunnen toelaten.

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #22 Gepost op: 2008/08/04, 11:08:08 »
Citaat van: tommie74
Misschien een koppeling met een paspoortnummer, creditcardnummer e.d.
Ik wil een mens zijn en geen nummer :)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #23 Gepost op: 2008/08/04, 11:10:29 »
Citaat van: tommie74
Puur pragmatisch, wie heeft er zin om dat te gaan controleren?

Als ik er achter kom dat iemand zich tegenover mij in verschillende identiteiten voordoet dan is mijn vertrouwen in de persoon achter die identiteiten geschonden. Dat zal waarschijnlijk wel gevolgen hebben voor hoe ik me met deze identiteiten zal verhouden. Ik ben dus geen voorstander van dubbele identiteiten.
De moderatoren kunnen eenvoudig zien of er sprake is van een dubbele identiteit, aan de hand van het IP-adres (wat de gewone leden niet kunnen zien). Een sluitende controle is dus wel degelijk mogelijk.   :-)

Zoals al eerder gezegd door dvdmeer, zou je het zo kunnen regelen dat inwonende familieleden die van hetzelfde IP-adres gebruikmaken, op aanvraag ontheffing krijgen. Dat kan natuurlijk gebeuren: één van mijn kinderen heeft ooit zichzelf ook eens heeft aangemeld hier. Al was dat toen met één of twee berichten wel bekeken, want het is natuurlijk veel makkelijker om de ouwe heer in te schakelen bij Linuxproblemen.  :-)

Offline lizardman

  • Lid
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #24 Gepost op: 2008/08/04, 11:21:09 »
Voor of tegen... Ik weet het niet zo goed eigenlijk, vrijheid blijheid en zo, maar een dubbele identiteit weerspiegelt volgens mij in ieder geval niet de stabiliteit die bij Ubuntu hoort.

Edit:
 Voor wat betreft die IP controle... Ik zit niet altijd op hetzelfde IP en vaak bij mijn vriendin, die hier ook een account heeft (maar geloof ik niet gebruikt...).... Zou een beetje ingewikkeld worden om iedere keer een ontheffing te moeten aanvragen als ik vanaf een ander ip wil inloggen... of zij... Of als er iemand een account aanmaakt vanaf mijn IP of vanaf dat van mijn vriendin of een vriend... nou ja je snapt hem wel denk ik...

Ik denk vooral dat dingen de kans moeten krijgen hun eigen loop te hebben, en dat te veel controle tot verkrampte situaties zou kunnen leiden en dingen nodeloos ingewikkeld maken.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)