Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] recursive' tags verwijderen van foto's  (gelezen 873 keer)

Offline _Walter_

  • Lid
[opgelost] recursive' tags verwijderen van foto's
« Gepost op: 2012/01/19, 21:04:09 »
Hoi mensen,

Mijn shotwell database is een beetje een rommeltje. Ik heb namelijk veel foto's van ongeveer tien jaar geleden, waarvan de bestandsnaam als tag een keer in de foto is gekomen. Hierdoor heb ik tussen de lijst met sleutelwoorden in shotwell heel veel onnodige tags staan, zoals:
    - Photo1 8-4-00 17_02
Deze lijst zou ik dus willen opschonen. Ik heb even snel een scripje geschreven met Python (daar ben ik in thuis, had ook anders gekunt) en libexiftool. Hiermee heb ik de tag met 'Photo' met de optie -keywords verwijderd. De tags bleven bestaan en ik ze bleken ook in de comments te staan of description. Dus ook deze heb ik opgeschoond. Nu blijft de tag echter in de bestanden staan. Dit zie ik als ik een bestand open met Phatch.
De tag is nog aanwezig in Exif_Photo_UserComment en te zien met Phatch photo inspector.
Als ik de bestanden scan met exiftool, dan krijg ik een soort chinese tekens te zien, waardoor ik deze tag er dus niet uit kan filteren:
user@Desktop:~/Afbeeldingen/2000/04/08$ exiftool * -UserComment
======== Photo1 8-4-00 17_02_1.jpg
User Comment                    : 偨潴漱‸ⴴⴰ〠ㄷ弰
======== Photo2 8-4-00 17_16_1.jpg
User Comment                    : 偨潴漲‸ⴴⴰ〠ㄷ弱
======== Photo3 8-4-00 17_16_1.jpg
User Comment                    : 偨潴漳‸ⴴⴰ〠ㄷ弱
======== Photo5 8-4-00 23_02_1.jpg
User Comment                    : 偨潴漵‸ⴴⴰ〠㈳弰
======== Photo7 8-4-00 23_03_1.jpg
User Comment                    : 偨潴漷‸ⴴⴰ〠㈳弰
    5 image files read

Iemand een idee om deze tag (recursive) weg te halen?

« Laatst bewerkt op: 2012/01/22, 22:50:30 door _Walter_ »

Offline _Walter_

  • Lid
Het is gelukt met pyexiv2.
Het was een hardnekkige tag ;-).