Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Om KDwallet te openen steeds wachtwoord invullen  (gelezen 1254 keer)

Offline gerrit5

  • Lid
Om KDwallet te openen steeds wachtwoord invullen
« Gepost op: 2009/12/14, 10:10:40 »
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden KUBUNTU 9.10 geinstalleerd, met de optie dat ik geen wachtwoord hoef in te vullen tijdens het opstarten. Ik ben nl. de enige gebruiker.


Als ik nu Kubuntu opstart krijg ik onderstaande melding:

Knetworkmanager heeft verzocht om de portefeuille Kdwallet te openen
vul hieronder het wachtwoord in.


Mijn vraag is nu : wat moet ik instellen om  deze melding niet meer te krijgen?


Ik ben benieuwd naar een reactie

Re: Om KDwallet te openen steeds wachtwoord invullen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/14, 20:07:07 »
Zit je op een draadloos netwerk? Dan moet je het wachtwoord wat je gekozen hebt voor KWallet invoeren. Anders kun je niet verbinden met draadloos (althans, niet veilig).

Mocht je niet op draadloos zitten, dan kun je hem uitschakelen via Kickoff Menu (linksonderin) >>> Systeeminstellingen >>>tabblad Geavanceerd >>> KDE Wallet

Offline gerrit5

  • Lid
Re: Om KDwallet te openen steeds wachtwoord invullen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/15, 08:52:21 »
Hallo Vistaus ,


Ik zit op een draadloos netwerk, Ik begrijp uit bovenstaand verhaal dat ik dan altijd dat wachtwoord moet invullen?



Offline vanadium

  • Lid
Re: Om KDwallet te openen steeds wachtwoord invullen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/15, 09:29:30 »
Er is het inloggen, maar anderszijds is er ook je "sleutelbos" waar paswoorden voor allerlei diensten zijn opgeslagen.

In Ubuntu zou je probleem opgelost worden door voor de sleutelbos een blanko paswoord te zetten (Accessories - Passwords and Encryption Keys). Hopelijk kan een andere Kubuntero preciese instructies geven.

Re: Om KDwallet te openen steeds wachtwoord invullen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/15, 20:08:31 »
@gerrit: Inderdaad.
@vanadium: Misschien als je "Om bevestiging vragen bij toegang tot geopende portefeuille" afvinkt, maar ik weet niet precies wat er dan gebeurt.