Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleempje  (gelezen 1027 keer)

probleempje
« Gepost op: 2007/09/22, 11:56:22 »
Door iets stoms te doen vermeld GParted mijn schijf als unallocated. Alles naar de zak of kan er nog iets aan gedaan worden om de schijf te betreden? Iemand in Leuven die me daar wilt bij helpen??

Offline SNWBRDR

  • Lid
probleempje
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/22, 12:49:14 »
Je moet een partitie aanmaken om van die vrije ruimte gebruik te kunnen maken.

probleempje
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/22, 13:03:26 »
Citaat van: SNWBRDR
Je moet een partitie aanmaken om van die vrije ruimte gebruik te kunnen maken.
Ik geloof dat hij bedoelt dat zijn partitietabel gewist is (oftewel al zijn gegevens zijn kwijt). met parted (staat trouwens ook op de gparted cd) kan je partities redden... wel moet je de cilinder weten waar ze stonden. als je die weet (hint: schrijf altijd die cilinders op!), dan typ je op een shell:

partedDaarna krijg je de parted prompt, met het commando rescue kan je je partitie "redden". Ik weet niet precies hoe rescue werkt, maar ik vermoed dat je met "help rescue" wel iets meer te weten kan komen.

Nogmaals: schrijf altijd de start en eindcilinders van je partities op, anders krijg je nog veel nachtmerries over overschreven mbr's. (ik spreek uit ervaring *schrijft cilinders nogmaals op*)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

probleempje
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/22, 15:30:48 »
Citaat van: SeySayux
Citaat van: SNWBRDR
Je moet een partitie aanmaken om van die vrije ruimte gebruik te kunnen maken.
Ik geloof dat hij bedoelt dat zijn partitietabel gewist is (oftewel al zijn gegevens zijn kwijt). met parted (staat trouwens ook op de gparted cd) kan je partities redden... wel moet je de cilinder weten waar ze stonden. als je die weet (hint: schrijf altijd die cilinders op!), dan typ je op een shell:

partedDaarna krijg je de parted prompt, met het commando rescue kan je je partitie "redden". Ik weet niet precies hoe rescue werkt, maar ik vermoed dat je met "help rescue" wel iets meer te weten kan komen.

Nogmaals: schrijf altijd de start en eindcilinders van je partities op, anders krijg je nog veel nachtmerries over overschreven mbr's. (ik spreek uit ervaring *schrijft cilinders nogmaals op*)
Bedankt voor de hulp maar 't programma TestDisk heeft me uit de brand geholpen!! (zucht)

probleempje
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/22, 16:23:33 »
'k Zit met een gelijkaardig probleem (zie dit draadje) op een windowsschijf waarop ik plaats wil maken voor een dual-boot. Welke oplossing heb jij gevonden ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

probleempje
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/22, 16:59:45 »
Kan testdisk ook partities redden? (na overschreven mbr)? Nog belangrijkere vraag: staat testdisk op de knoppix of gparted cd? (of zelfs de knoppix dvd?)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net