Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution wist berichten niet op server  (gelezen 953 keer)

Offline yamaja

  • Lid
Evolution wist berichten niet op server
« Gepost op: 2008/05/20, 03:39:41 »
Ik krijg iedere keer ik op" versturen en ontvangen" klik alle eerdere binnengehaalde mails opnieuw binnen.
Ik heb bij ontvangstinstellingen het vinkje verwijderd naast "Berichten op server achterlaten"
Heb ik nog iets over het hoofd gezien?

DirkJanvanderWal

  • Gast
Evolution wist berichten niet op server
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/21, 00:45:54 »
Heb ik ook gehad. Mijn conclusie was dat Evolution alleen de berichten verwijderd die je ophaalt nadat je het vinkje hebt verwijderd. De andere moest ik handmatig verwijderen (webmail?). Dat kan natuurlijk ook aan mijn host hebben gelegen....

Offline joop905

  • Lid
Evolution wist berichten niet op server
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/21, 01:02:13 »
Evolution open /Bewerken/Voorkeuren /E-mail accounts/ Accountnaam Ontvangstinstellingen / Berichten op de server achterlaten
deze moet moet je uit vinken


GrJ.

Offline yamaja

  • Lid
Evolution wist berichten niet op server
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/21, 09:01:01 »
Mijn instellingen staan zo ingesteld. Werkt dus niet. Ligt
het aan mijn isp? Ik denk het niet want het probleem had ik niet met de vroegere versies van Ubuntu.

Offline Roland

  • Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
Evolution wist berichten niet op server
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/21, 09:23:42 »
M´n mail´s werden ook niet meer verwijderd, nadat ik na een nieuwe install de map ~/home/roland/.evolution had terug gezet.

Bij mij bleek het iets met de rechten te zijn, weet helaas niet meer war het nu prescies was.

Misschien dat je daar eens naar moet kijken.

Gr Roland.
Ubuntu user #12040 ;)

Offline ruujan

  • Lid
Evolution wist berichten niet op server
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/21, 09:27:55 »
Er moet iets anders mis zijn. Ook al zou de mail op de server blijven staan, dan mag een mailprogramma de mail niet opnieuw binnenhalen. Normaal gesproken gebruiken programma's daar iets van een indexfile voor. Als die beschadigd is, krijg je dit soort verschijnselen.
Ik zou het account eens verwijderen en dan opnieuw aanmaken. Waarschijnlijk is je probleem dan over.

Iets anders wat ik wel eens mee heb gemaakt (in Outlook Express o.a.) is dat de mail werd binnengehaald tot aan een bepaalde misvormde e-mail. Daarop liep het ontvangen vast en werd afgebroken. Het DELE commando werd dus nooit aan de POP-server gestuurd en de mail bleef op de server staan. Overigens is dit bij jou volgens mij niet het geval, want als ik het goed begrijp krijg je ook nieuwe mails binnen.