Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem bij paneel  (gelezen 1039 keer)

Probleem bij paneel
« Gepost op: 2007/01/12, 23:48:52 »
Ik heb vandaag edgy geinstalleerd op een 2e computer maar heb een probleem met het toevoegen van applets aan een paneel:

Als ik bijvoorbeeld een prullebak wil toevoegen krijg ik de volgende melding:

Het paneel heeft een fout geconstateerd bij het laden van `OAFID: gnome_panel_trashapplet'

Wilt u het applet uit uw configuratie verwijderen?


Wie weet hiervoor een oplossing?
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Soul-Sing

  • Lid
Probleem bij paneel
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/13, 09:15:34 »
moeilijk.....:(

ww web:
Citaat
Use your favorite search engine to find "clear gnome settings"

The answer will involve removing some hidden directories from your home folder which your system will then rebuild when restarted.

I no longer have the gnome installed but I think you have to log in to a repair console, navigate to your user directory, and rm .gconf .gnome2
gr leon

Probleem bij paneel
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/13, 10:40:21 »
Citaat van: leoquant
moeilijk.....:(

ww web:
Citaat
Use your favorite search engine to find "clear gnome settings"

The answer will involve removing some hidden directories from your home folder which your system will then rebuild when restarted.

I no longer have the gnome installed but I think you have to log in to a repair console, navigate to your user directory, and rm .gconf .gnome2
gr leon
Inderdaad moeilijk, ik kan .gconf .gnome2 helemaal niet vinden in home ........
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Soul-Sing

  • Lid
Probleem bij paneel
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/13, 10:50:14 »

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Probleem bij paneel
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/13, 10:51:43 »
ctrl+H toont verborgen bestanden (die met een punt beginnen)

Probleem bij paneel
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/13, 12:55:35 »
Helaas wat ik ook probeer ik blijf de fout houden.

Wel vond ik nog onderstaande meldingen bij .xsession-errors:



** (gnome-panel:4253): WARNING **: panel-applet-frame.c:1267: failed to load applet OAFIID:GNOME_Panel_TrashApplet:
'!prefs_key=/apps/panel/applets/applet_22/prefs;background=none:;orient=up;size=x-small;locked_down=false kon niet gevonden worden of het uitbreiden hiervan is mislukt

** (gnome-panel:4253): WARNING **: panel-applet-frame.c:1267: failed to load applet OAFIID:GNOME_GWeatherApplet:
'!prefs_key=/apps/panel/applets/applet_24/prefs;background=none:;orient=down;size=x-small;locked_down=false kon niet gevonden worden of het uitbreiden hiervan is mislukt
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"