Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie Ubuntu 10.10 op laptop lukt niet  (gelezen 2641 keer)

Installatie Ubuntu 10.10 op laptop lukt niet
« Gepost op: 2010/11/04, 12:20:28 »
Ik heb een relatief recente laptop van het werk, waar ik naast Windows 7, ook Ubuntu wou op installeren. De live-cd doet het zonder problemen op de laptop, maar bij de installatie blijft hij op een gegeven ogenblik hangen.

In het menu-onderdeel waarin ik de gegevens van de laptop moet ingeven (naam, paswoord, enz.) kan ik niet op de 'vooruit'-knop klikken. Die blijft ongeactiveerd. Onderaan worden bestanden gekopieerd en krijg ik de melding 'klaar wanneer u dat bent', maar ik kan verder dus nergens op klikken. De installatie stokt daar en wordt niet meer verder gezet.

Heeft er nog iemand dat probleem gehad, en waar kan dit aan te wijten zijn? Het is de eerste keer dat ik dit meemaak bij Ubuntu. Vorige installaties zijn altijd vlekkeloos verlopen bij mij, maar dat was wel op oudere hardware.

Offline mrGee

  • Lid
Re: Installatie Ubuntu 10.10 op laptop lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/04, 13:08:30 »
Hallo

Nog niet eerder zo gezien, wat ik wel eens meegemaakt heb; na complete
installatie, bij bijv. het veranderen van met name datum/tijd; is je touchpad
foetsie, remedie was toen; hang er een muis aan, of geef een riedeltje terminal commando's

Misschien dat je alleen de touchpad gebruikt hebt en die ook is "verdwenen" probeer
dan of de installatie met een muis erbij wel lukt. Of probeer met het toetsenbord, de
tab toets uit. Heb je wel de installatie cdrom zichzelf laten checken op errors? (belangrijk)

Wat voor laptop is dit eigenlijk?( merk/type )

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

johance

  • Gast
Re: Installatie Ubuntu 10.10 op laptop lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/06, 16:56:43 »
heb hetzelfde probleem op pc acer aspire M3200.
heeft er iemand goede raad?
ben geen al te sterke techneut, dus aub eenvoudige oplossing
dank bij voorbaat

Jonny17

  • Gast
Re: Installatie Ubuntu 10.10 op laptop lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/07, 01:54:31 »
En hier nog eentje met hetzelfde probleem, ik gebruik ubuntu ook voor het eerst. Het uitproberen gaat perfect, echt alles werkt goed alleen bij installatie blijft hij hangen bij ''wie bent u'' ik kan dan niet op vooruit klikken en er staat onder op het tijdbalkje; gereed wanneer u dat bent.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Installatie Ubuntu 10.10 op laptop lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/07, 02:41:30 »
johance en Jonny, welkom op het forum.

Hebben jullie alles correct ingevuld? Dus staat overal een groen vinkje naast?

Wat jullie wel kunnen doen is eens de cd checken op fouten. Direct na het booten van de CD (of usb, die je ook via de LiveCD kan maken) kom je in een paars scherm terecht met onderaan twee icoontjes. Klik zo snel mogelijk eender welke toets in. Nu kom je in het 'oude' menu. Daar kan je de cd op fouten testen.

Probeer ook eens zonder Live-gedeelte, maar direct "Ubuntu installeren" te kiezen.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline rama11

  • Lid
Re: Installatie Ubuntu 10.10 op laptop lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/08, 12:14:45 »
Hallo, Ook bij mij gaat het fout tijdens de installatie op een Toshiba-Satelite-A10. Onderaan worden bestanden gekopieerd en krijg ik de melding 'klaar wanneer u dat bent', daar kan ik op klikken en is er tekst in te voeren, maar wat? De installatie stokt daar en wordt niet meer verder gezet. Kan iemand mij verdfer helpen?
mvg rama11


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Installatie Ubuntu 10.10 op laptop lukt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/08, 12:59:51 »
Het eerste dat ik zou doen in bovenstaande gevallen, is installeren met de alternate CD.
Verder is het mij al een aantal keren opgevallen, dat na het benoemen van de WiFi access, mijn touchpad soms 5 minuten uitbruikbaar blijft (Acer laptop).
Het inpluggen van een USB muis kan een oplossing zijn om door te gaan, dat werkt bij mij tenminste, maar 5 minuten wachten is (bij mij) ook een oplossing.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Installatie Ubuntu 10.10 op laptop lukt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/13, 14:07:39 »
Ik had hier ook problemen mee met het installeren van Ubuntu op m`n broertjes laptop, ik dacht dat het wachtword langer moest zijn maar het bleek dus dat je username geen hoofdletter mag hebben. (sorry voor de bump)

eusype17

  • Gast
Re: Installatie Ubuntu 10.10 op laptop lukt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2011/09/21, 17:43:27 »
Hetzelfde probleem gehad, herinstalleren vanuit de cd tot twee keer toe, bij de tweede keer snel de keuze toetsenbord gemaakt, daarna gelukt!