Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jouw favoriete programma op het prikbord?  (gelezen 4165 keer)

Offline Double12

  • Lid
Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Gepost op: 2008/11/30, 12:21:19 »
Zoals jullie weten hebben we op de Ubuntu-NL site een prikbord (http://prikbord.ubuntu-nl.org), waar onder andere de "Ubuntero van de Maand" en het laatste nieuws over Ubuntu-NL te lezen valt. Nu voegen we daar een nieuwe rubriek aan toe, met favoriete programma's van Ubuntu-gebruikers. Zo zien nieuwkomers wat Ubuntu te bieden heeft en kunnen andere Ubuntu-gebruikers nog meer over de mogelijkheden van Ubuntu.

Is er een programma waar jij laaiend enthousiast over bent en dat je graag aan anderen wil aanbevelen?
Stuur dan een mail naar prikbord <at> ubuntu-nl <dot> org. Schrijf een leuk verhaal over bijvoorbeeld de mogelijkheden van het programma, wat jou er zo aan aanspreekt en of dit programma een reden vormt om Ubuntu te gebruiken.

Natuurlijk plaatsen we niet alle verhalen in één keer, het is namelijk een maandelijks terugkerende rubriek.

Alvast bedankt!

Double 12
Prikbord team
« Laatst bewerkt op: 2008/11/30, 12:24:09 door Double12 »

Eider

  • Gast
Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/30, 19:18:06 »
Leuk initiatief!
Inderdaad erg leuk om wat meer programma's te leren kennen :)

Offline Double12

  • Lid
Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/01, 14:17:15 »
Leuk initiatief!
Inderdaad erg leuk om wat meer programma's te leren kennen :)
Ja, en als jij zelf een programma hebt waar je mensen mee wilt laten kennismaken kun je het gerust insturen. :)

Offline eendje

  • Lid
Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/01, 18:16:36 »
Wow, het is gevaarlijk om wat te posten hier. Je wordt meteen bij de kladden gepakt om een artikel te schrijven ;)
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Double12

  • Lid
Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/23, 23:03:17 »
Zo, het eerste deel van deze rubriek staat op het prikbord. Het stuk is van de hand van Rulus en gaat over het programma Qalculate.
Benieuwd? http://prikbord.ubuntu-nl.org/blog/2008/12/23/programma-onder-de-loep-qalculate/

Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/25, 21:29:12 »
Hoezo favoriet? Een favoriet prikbord met inmiddels veel stof (om over na te denken....?)
Ik vind het maar een beetje vreemd om steeds tegen dit sticky topic aan te kijken onder de vaststelling dat er al MAANDEN niemand mee/aan bezig lijkt te zijn.
Voorstel: sticky eigenschap verwijderen. Topic verdwijnt dan mogelijk vanzelf.....Of niet..
 
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Double12

  • Lid
Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/25, 21:54:38 »
Hoezo favoriet? Een favoriet prikbord met inmiddels veel stof (om over na te denken....?)
Ik vind het maar een beetje vreemd om steeds tegen dit sticky topic aan te kijken onder de vaststelling dat er al MAANDEN niemand mee/aan bezig lijkt te zijn.
Voorstel: sticky eigenschap verwijderen. Topic verdwijnt dan mogelijk vanzelf.....Of niet..
 
Ik deel je redenering niet helemaal. Het topic is juist een sticky om de aandacht te trekken, zodat mensen hun favoriete programma opgeven. Er heeft zich al een tijd niemand meer opgegeven, dat zou dus juist een reden zijn om dit topic als sticky te laten staan.  :P
Maar goed, je hebt wel gelijk dat het de overzichtelijkheid niet verbetert als heel veel topics een sticky zijn. Ik ga dus even vragen of hij van dit topic af kan.

Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/25, 22:23:37 »
Ik deel je wens voor meer aandacht voor sommige topics maar inderdaad lijkt er bijzonder weinig interesse voor deze te bestaan.
En dat moet je op enig moment dan gewoon vaststellen. Eigenlijk waren er tot vandaag maar twee reacties te noteren.
Misschien dat onze opmerkingen nu weer wat stof hebben weggeblazen.
Maar het is ook nooit te laat om een koers te veranderen als de situatie er aanleiding toe geeft...vandaar mijn eerste reactie.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Double12

  • Lid
Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/25, 23:26:17 »
We hebben toch besloten de sticky niet van het topic weg te halen. Er wordt namelijk nog steeds aan deze rubriek ("Programma onder de loep") gewerkt.

Het laatste artikel, in een korte serie artikelen over bestandsbeheerders:
http://prikbord.ubuntu-nl.org/blog/2009/02/26/bestandsbeheerders-nautilus-en-thunar/

Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/26, 10:17:25 »
Misschien goed om die aktiviteiten hier af en toe te actualiseren.
Bedankt Double12 voor je inzet en hopelijk komt er nu weer wat meer leven in dit brouwerijtje......
Ook goede dingen hebben tijd nodig.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline wutnubu

  • Lid
Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/26, 19:56:10 »
Mijn favorietje:

"mail notification" (in system tray)

http://www.nongnu.org/mailnotify/

Zit gewoon in de standaard repos.

Erg simpel en klein, maar super handig.

Groet
« Laatst bewerkt op: 2009/02/26, 19:59:56 door wutnubu »

Offline Double12

  • Lid
Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/02/26, 21:56:23 »
Mijn favorietje:

"mail notification" (in system tray)

http://www.nongnu.org/mailnotify/

Zit gewoon in de standaard repos.

Erg simpel en klein, maar super handig.

Groet
Dank je :) Leuk programma, ik denk dat hij wel geschikt is voor een artikel. Hij zal misschien wel even op de plank blijven liggen voor hij geplaatst wordt.

Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/31, 12:12:52 »
Ik heb geen favoriet programma, maar wel een aantal favorieten.

Waaronder deze, die wel eens wat aandacht verdiend:

Mobile Media Converter: http://www.miksoft.net/mobileMediaConverter.htm

Zit niet in de repo's, maar je kan vanaf de genoemde pagina wel makkelijk een .debje halen :)
Is een heerlijk programma om allerlei filmpjes, muziek etc. mee om te zetten. Klein, maar gemakkelijk. En de titel is wel een beetje misleidend, want je kan ook bijv. van .flv naar .mp3 omzetten, en van bijv. .wmv naar .mp4 etc. Dus niet alleen "Mobile" ;)

Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/05/31, 12:20:33 »
Ik zou KMess wel eens willen zien. Dat is een van mijn favoriete programma's.

Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/05/31, 13:11:57 »
Ik zou KMess wel eens willen zien. Dat is een van mijn favoriete programma's.

Mijne ook :):):) Ik zat ook te twijfelen of ik die wilde noemen, maar ik dacht: nee, even wachten tot ie uit bèta is.

Offline Double12

  • Lid
Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/05/31, 15:56:57 »
Kmess heb ik ook gecompileerd tijdje geleden, ziet er goed uit! En het leuke aan de beta is dat er knopjes op zitten waarmee je kunt aangeven wat je wel en niet leuk vindt.

Vistaus, het liefst heb ik een programma uit de repositories. Maar als dit een aanbevelenswaardig programma vindt, is het zeker welkom. Je kunt er een artikeltje over schrijven (beschrijving van het programma, leuke functies, waarom jij het leuk vindt) en mailen naar prikbord <at> ubuntu-nl <dot> org. Dan plaats ik het op het prikbord.

Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/05/31, 15:58:34 »
Als je het uit de repo's wilt, dan kun je KMess ook afschrijven. Want versie 2 zit nog niet in de repo's.

Offline Double12

  • Lid
Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/05/31, 16:06:37 »
Klopt, dat duurt nog tot Karmic Koala. Er zijn inderdaad vaak goede programma's die niet in de repositories zitten, dus die zijn bij deze ook welkom. Wel lijkt het me dat het programma open source moet zijn (ja ja we zijn ideologisch bezig).

Mobile Media Converter is dus prima :)

Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #18 Gepost op: 2009/05/31, 16:09:58 »
Hoe weet je dat KMess 2 in Karmic Koala komt? Ik heb de devs van KMess er nog niet over gehoord...

Mobile Media Converter zou inderdaad best opgenomen kunnen worden in de repo's. Het is een actief project, klein, simpel en bovendien open source :)

Offline Double12

  • Lid
Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #19 Gepost op: 2009/05/31, 16:35:31 »
Hoe weet je dat KMess 2 in Karmic Koala komt? Ik heb de devs van KMess er nog niet over gehoord...
Ik denk van wel: http://packages.ubuntu.com/karmic/kmess

Re: Jouw favoriete programma op het prikbord?
« Reactie #20 Gepost op: 2009/05/31, 16:47:47 »
Ok, dat is mooi om te zien :)

Wel raar dat kdebase-runtime 4.2.2 een dependencie is, terwijl 9.10 KDE 4.3 bèta bevat en KMess ook op 4.3 goed draait.