Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren USB lukt niet  (gelezen 740 keer)

Offline unabjuuh

  • Lid
installeren USB lukt niet
« Gepost op: 2014/05/20, 16:03:43 »
Hallo

Ik heb nu al een aantal keer geprobeerd om Ubuntu te installeren op mijn USB maar telkens gaat er iets fout en krijg ik een error dat de installatie weer mislukt is.
ik heb ubuntu nu aan op een usb maar is de Demo en ik wil de volledige versie aangezien ik dan verschillende games er op kan zetten en dat lukt nu niet aangezien ik daar de permissions niet voor heb .

kan iemand mij hier mee helpen?

Re: installeren USB lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/20, 18:21:35 »
Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn, maar wat voor games wil je er op zetten?
Een USB-stick is vaak veel trager dan de directe hdd of ssd. Zware games zijn dus af te raden.

Re: installeren USB lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/20, 23:19:36 »
USB stick is vooral bedoeld voor installatie en demo doeleinden.
Als je met Ubuntu wilt werken moet je het op de harde schijf installeren.
Dit kan je naast je bestaande besturingssysteem zetten.
Het is wel handig om vooraf te kijken of je nog voldoende schijfruimte hebt en indien nodig wat op te schonen.
Doe hierna ook een controle van het bestandssysteem.

Hierna zal het installeren normaliter goed te doen zijn.



Re: installeren USB lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/21, 08:09:16 »
Als een usb stick groot genoeg is (>2Gb) kan bij het aanmaken van een live USB-stick aangeven dat het de instellingen moet onthouden.
Je kan dingen installeren en die blijven er dan ook op staan.

Offline unabjuuh

  • Lid
Re: installeren USB lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/21, 16:53:39 »
ik ga er minecraft op zetten.
Mijn HDD schijf is kapot gegaan in mijn laptop en moet nu eerst voor een andere sparen zodra ik die heb komt mijn alienware software er weer op aangezien ik niet al mijn games op ubuntu kan draaien.

ik kan Ubuntu wel installeren maar dan vraagt hij als ik opnieuw wil opstarten en dan doe ik dat maar blijft het beeldscherm hangen ofzo en zie ik niks staan.
momenteel zit ik wel op de demo maar kan ik niks installeren zoals java waardoor ik hem wel moet installeren aangezien ik geen rechten heb om iets in een map te zetten.

en ik heb het al eerder geprobeerd met een live USb maar dat werkte maar voor even dan kreeg ik errors en moest ik alles er weer opnieuw op zetten.

Re: installeren USB lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/21, 19:37:14 »
Als ik het goed begrijp wil de usb stick eigenlijk als een tijdelijke hdd gebruiken.
USB-stick zijn hier eigenlijk zwaar ongeschikt voor.

Bij het herstarten na de installatie.
Kan het zijn dat de computer weer vanaf de hdd wilt starten, maar daar niks kan vinden en dan stopt?
Staat de USB-stick wel bovenaan de opstartlijst in de BIOS/(U)EFI ?

Offline unabjuuh

  • Lid
Re: installeren USB lukt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2014/05/22, 01:13:29 »
ik heb geen HDD schijf in me laptop zitten aangezien die kapot is ik zit nu ook op dit forum via de try versie van ubuntu.
Het installeren lukt wel maar zodra ik hem opnieuw ga opstarten dan loopt hij vast of zoiets heel apart.

en het maken van een linux live USB dan is hij niet geinstalleerd maar heb ik alsnog de zelfde versie.

ik heb nog wel een externe hardeschijf daar zou ik hem wel op kunnen installeren denk ik ?
alleen al mijn games staan daarop en die wil ik niet weer opnieuw hoeven te downloaden.

Offline unabjuuh

  • Lid
Re: installeren USB lukt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2014/05/23, 10:59:02 »
ik ga ubuntu nu toch maar met tegen zin op me externe hardeschijf zetten aangezien ik dan wel alles kan doen..
alleen vind ubuntu mijn hardeschijf niet het is een NTFS maar weet niet waar ik hem naar toe moet veranderen

Offline Nero

  • Lid
Re: installeren USB lukt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2014/05/23, 12:40:04 »
Hoe start je Ubuntu op? Van een Live medium (cd of USB)? Dan zou Ubuntu de schijf wel moeten zien zodra die aangesloten wordt.
Hoe groot is die externe schijf? Als je die als actieve Linux schijf wilt gebruiken kan je overwegen om die als ext4 te formatteren.
Let wel, wil je de schijf ook nog gebruiken op Windows, neem dan slechts een gedeelte als ext4. Windows kan namelijk geen Linux partities lezen, omgekeerd wel.
Ga je uitsluitend voor Linux, kies dan gewoon tijdens de installatie voor die optie, de installer regelt dan zelf wel het herformatteren.

Offline PKing

  • Lid
Re: installeren USB lukt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2014/05/23, 12:57:58 »
Wees voorzichtig, ik begrijp dat je er al veel dingen op hebt staan, bij formateren kun je zomaar van alles kwijtraken...
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline unabjuuh

  • Lid
Re: installeren USB lukt niet
« Reactie #10 Gepost op: 2014/05/24, 00:56:38 »
ubuntu kon mijn hardeschijf in het begin helemaal niet vinden het is een 2 terra hardeschijf en die heb ik al geformateerd alleen kan ik hem niet in EXT4 formatteren.
ik heb daarna linix live usb gebruikt en ge format naar fat32 ofzoiets en toen kon ubuntu hem wel vinden. en had ik ubuntu via me usb gestart omdat ik hem dan op me hardeschijf kan installeren.
maar in het begin van de installatie loopt hij vast telkens weer.