Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Procite-bestand omzetten naar Zotero: hoe best?  (gelezen 452 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Procite-bestand omzetten naar Zotero: hoe best?
« Gepost op: 2008/03/31, 12:08:22 »
Ik heb nog een uitgebreid Procite-bestand, aangemaakt onder Windows, met meerdere duizenden referenties EN keywords.
Sinds enkele maanden gebruik ik echter met veel plezier Zotero en nu wil ik mijn Procite-gegevens overbrengen naar Zotero. Bovendien zijn de mannen van Procite er al enkele jaren geleden mee gestopt.

Ik kan natuurlijk m'n Procite in Wine onder Ubuntu draaien, dan het boeltje exporteren en vervolgens inlezen in Zotero, maarrrrrrrr ... ik durf er donder op zeggen dat al mijn ingetikte keywords dan verdwenen zullen zijn.

--- Bestaat er dus een programmaatje dat mijn procite bestand rechtstreeks kan omzetten naar iets dat leesbaar is in Zotero, LIEFST met behoud van m'n keywords?
--- Of moet ik toch maar even Procite onder Wine draaien, m'n gegevens exporteren en dan inlezen in Zotero?
--- Verlies ik dan alsnog al m'n keywords?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

schoappied

  • Gast
Procite-bestand omzetten naar Zotero: hoe best?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/31, 12:23:49 »
Ik zou ff op het zotero forum rondneuzen... bijv hier http://forums.zotero.org/discussion/1429/procite-importing-from-bibliographies/

Offline Jenske

  • Lid
Procite-bestand omzetten naar Zotero: hoe best?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/10, 22:45:27 »
Juist. Heb een en ander inmiddels in orde gekregen.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM