Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe Opstart vertragen  (gelezen 531 keer)

Offline ayla

  • Lid
Hoe Opstart vertragen
« Gepost op: 2015/04/28, 18:35:17 »
Hallo iedereen

Ik zit met het probleem dat ik een nieuwe install wil maken van Ubuntu.
Alleen de cdrom speler krijgt niet de kans om voldoende op te starten
want voor ik het weet verschijnt het grup menu. Dualboot Ubuntu en Xubuntu

Wie weet hier een oplossing voor heb de TIMEOUT in de grub file al vergroot maar dat brengt niets

Groet Ayla

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Hoe Opstart vertragen
« Reactie #1 Gepost op: 2015/04/28, 18:36:43 »
Het lijkt erop dat je in het BIOS de harde schijf eerst laat opstarten en dan pas de DVD-drive. Dat moet omgekeerd. De opstartvolgorde in het BIOS moet dus eerst CD/DVD en dan HD zijn.

Offline ayla

  • Lid
Re: Hoe Opstart vertragen
« Reactie #2 Gepost op: 2015/04/28, 19:31:35 »
Het lijkt erop dat je in het BIOS de harde schijf eerst laat opstarten en dan pas de DVD-drive. Dat moet omgekeerd. De opstartvolgorde in het BIOS moet dus eerst CD/DVD en dan HD zijn.

Ik heb het uitgeprobeerd met een lege harde schijf ( Nieuw ) en dan krijgt de cdrom drive wel genoeg opstarttijd.
Het punt is dat ik niet meer in de bios kan komen - verzoek het passwoord herstellen/remove en een nieuwe er in te zetten, maar ben tot dit moment nog niet wijzer geworden >>> o.a met cmospwd

Groet Ayla

Offline sidonia

  • Lid
Re: Hoe Opstart vertragen
« Reactie #3 Gepost op: 2015/04/28, 19:50:20 »
Mag ik vragen wat voor computer je hebt?

Offline ayla

  • Lid
Re: Hoe Opstart vertragen
« Reactie #4 Gepost op: 2015/04/28, 21:01:21 »
Mag ik vragen wat voor computer je hebt?

Acer apire 9420 ( 9424WSMI )

Groet Ayla

Offline sidonia

  • Lid
Re: Hoe Opstart vertragen
« Reactie #5 Gepost op: 2015/04/28, 22:22:23 »
Ik heb ook eens de fout gemaakt, door een passwoord in te geven voor de BIOS.

Resultaat, ik ben het passwoord vergeten, en kwam niet meer in de BIOS.

Echter, via de volgende website: http://www.allservice.ro/acer/ kan ik een code krijgen, waardoor ik toch weer in de BIOS kan komen.

Het werkt als volgt:

Als de BIOS om een wachtwoord vraagt, geef je een ENTER, dat doe je 3x, op een gegeven moment krijg je een nummerieke code te zien.
Die noteer je. Vervolgens geef je die code in de website (hierboven) in, en dan krijg je een andere code.

Die code noteer je, en dan kan je die als passwoord ingeven. Je komt nu in de BIOS.

Let op, elke keer als je opnieuw in de BIOS wilt, moet je op deze manier te werk gaan. Dus steeds opnieuw een andere inlogcode aanvragen.

Dit zou moeten werken voor alle Acer Aspire computers.

Offline ayla

  • Lid
Re: Hoe Opstart vertragen
« Reactie #6 Gepost op: 2015/04/28, 23:06:38 »
Ik heb ook eens de fout gemaakt, door een passwoord in te geven voor de BIOS.

Resultaat, ik ben het passwoord vergeten, en kwam niet meer in de BIOS.

Echter, via de volgende website: http://www.allservice.ro/acer/ kan ik een code krijgen, waardoor ik toch weer in de BIOS kan komen.

Het werkt als volgt:

Als de BIOS om een wachtwoord vraagt, geef je een ENTER, dat doe je 3x, op een gegeven moment krijg je een nummerieke code te zien.
Die noteer je. Vervolgens geef je die code in de website (hierboven) in, en dan krijg je een andere code.

Die code noteer je, en dan kan je die als passwoord ingeven. Je komt nu in de BIOS.

Let op, elke keer als je opnieuw in de BIOS wilt, moet je op deze manier te werk gaan. Dus steeds opnieuw een andere inlogcode aanvragen.

Dit zou moeten werken voor alle Acer Aspire computers.


Dit is geweldig nieuws - te gek man/vrouw.
Ik heb alleen een 5 digit code >>> n.l 5 en 8 digit passwords are suported >>> Daar heb ik ook iets over gelezen maar kan het even nu nog niet terug vinden waar?

Groet Ayla
« Laatst bewerkt op: 2015/04/28, 23:08:39 door ayla »

Offline ayla

  • Lid
Re: Hoe Opstart vertragen
« Reactie #7 Gepost op: 2015/04/29, 13:12:22 »
Heb het gevonden http://bios-pw.org/  De eerste code werkte direct.
Nu kon ik de bootvolgorde Cdrom als eerste instellen in de bios en krijgt de cdrom speler genoeg tijd om op te starten.


Bedankt en tot de volgende keer


Ayla