Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: usb stick  (gelezen 808 keer)

Offline Kim

  • Lid
    • chihuahua opvang in huiselijke kring
usb stick
« Gepost op: 2012/07/28, 09:08:52 »
Hallo allen,

Laatst probeerde ik UBUNTU uit maar durfde toch niet verder en heb alles er weer af gegooid. Maar mocht ik UBUNTU ooit weer willen gebruiken dan het volgende;

Ik heb erg veel staan op mijn usb sticks en dat herkend Ubuntu niet!? Het betreft voornamelijk installatie bestanden die het niet herkend. Een fout melding wordt weergegeven.

Moet ik nog iets extra's installeren alvorens Ubuntu alles herkent via de usb stick?
En bij de opstart van de pc was het beeld erg slecht. Na de gehele opstart was hiervan weer niets te merken.

Hoe kan ik Ubuntu alle bestanden op de usb laten herkennen en bovenal openen en installeren op de pc.

Verneem graag jullie oplossingen.
Kim


Offline chaos7

  • Lid
Re: usb stick
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/28, 09:54:18 »
.exe installatiebestanden zal ubuntu niet herkennen. dat zijn bestanden waar windows mee werkt. .deb bestanden zijn installatiebestanden die ubuntie wel herkent. sommige bestanden , van windows kan je draaien in het WINE programma van linux, maar ik ben er geen liefhebber van. kijk dan of er goede vervangers voor zijn in linux en gebruik die dan. installeer via het softwarecentrum, weet je zeker dat het goed is en geen virussen of malware bevat. je kan inmiddels kiezen uit 35.000 verschillende programma's die vrij verkrijgbaar zijn in het softwarecentrum.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Kim

  • Lid
    • chihuahua opvang in huiselijke kring
Re: usb stick
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/28, 10:07:59 »
O, wel jammer van bestanden die ik gekocht heb waaronder Driver Genius. Ik dacht ik open dit bestand en dan zoekt ie net als in Windows de juiste drivers als update voor mijn programma's....maar hoe moet ik de update van drivers dan uitvoeren in Ubuntu?

Vriendelijke groet,
Kim

Re: usb stick
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/28, 10:28:15 »
Drivers worden geüpdate door het Ubuntu-team dus daar heb je zelf geen omkijken naar :)

Verder kun je voor andere Windows-programma's Wine installeren via het Ubuntu Softwarecentrum. Daarna openen .exe-bestanden automatisch met Wine en kun je ze dus gewoon op je Ubuntu draaien. Let wel dat niet alles prima onder Wine werkt maar een hoop gelukkig wel :)

Offline Kim

  • Lid
    • chihuahua opvang in huiselijke kring
Re: usb stick
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/28, 12:36:31 »
Dank je voor de info. Ik zal het downloaden.
Vriendelijke groet,
Kim

Re: usb stick
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/28, 13:58:40 »
Probeer geen typische Windows-tools, zoals driver installers, in Wine te draaien, want dit werkt niet en is ook volstrekt zinloos.

Het beste gebruik je Linux-software wanneer je Linux draait. Zoek dus alternatieven.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: usb stick
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/28, 15:39:39 »
Maar mocht ik UBUNTU ooit weer willen gebruiken........

Dank je voor de info. Ik zal het downloaden.

Kim, downloaden zoals je een programma voor Windows zou downloaden van een of andere site, hoef je in Ubuntu niet te doen. Het kán wel, als je bijvoorbeeld een specifiek programma of programmaversie wilt hebben, maar vrijwel alles kun je na het installeren van Ubuntu 'downloaden' via Synaptic pakketbeheer of het Ubuntu softwarecentrum. Ook Wine.

Offline Kim

  • Lid
    • chihuahua opvang in huiselijke kring
Re: usb stick
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/28, 20:08:07 »
Ok, bedankt allen voor de info.
Kim