Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nvidia Geoforce 2 MX/MX 400 en Google Earth  (gelezen 1147 keer)

Nvidia Geoforce 2 MX/MX 400 en Google Earth
« Gepost op: 2007/05/02, 11:04:23 »
Ik kom er niet uit: ik heb 'vanalles' geprobeerd om Google Earth onder Feisty aan de praat te krijgen. Verschillende drivers uit de repositories geprobeerd.

Maar Google Earth zet het scherm op zwart of beweegt erg langzaam, of zegt dat de driver ge-updated moet worden of kan zelfs de kaart niet herkennen.

Op de nvidia-site kun je Linux drivers downloaden voor FreeBSD; heb ik nog niet aangedurfd.

Onder Dapper Drake had ik geen problemen.

Suggesties?
Dank.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nvidia Geoforce 2 MX/MX 400 en Google Earth
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/02, 12:22:02 »
heb je wel de fabrieksdriver van Nvidia geïnstalleerd? Zo niet, alsnog doen. Gaat in  Feisty heel makkelijk en semi-automatisch: Systeem -Beheer - Beperkt ondersteunde stuurprogramma's

Nvidia Geoforce 2 MX/MX 400 en Google Earth
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/02, 12:29:06 »
Dank voor de suggestie.

Nee, heb ik nog niet gedaan.

Ik heb dit wél een paar dagen geleden gedaan om de desktop-effecten te proberen. Daar was ik niet zo van onder de indruk en ik heb de driver weer verwijderd, met als gevolg dat ik toen het systeem opnieuw kon installeren....
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/9852

Dus hier ben ik wel een beetje huiverig voor....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nvidia Geoforce 2 MX/MX 400 en Google Earth
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/02, 12:37:12 »
Die bureaubladeffecten staan in beginsel los van de fabrieksdriver van Nvidia. Het is alleen, als je die effecten wil hebben, dan heb je ook daarvoor de fabrieksdriver nodig.

Installeren van de fabrieksdriver geeft allemaal enge en rare waarschuwingen, maar dat is overdreven gedoe. Nvidia maakt prima Linuxdrivers, ook al zijn ze dan niet open-bron. Iedere Linuxgebruiker met Nvida-kaart die ik ken, heeft dan ook de fabrieksdriver geïnstalleerd. ATI-kaarten is soms een ander verhaal....

Sterker nog: ik heb in mijn bureauPC ook een Nvidia kaart zitten. Uiteraard met de fabrieksdriver! Hee, je was in Windows toch ook niet bang om de fabrieksdriver van Nvidia te gebruiken....  :-)

Kortom: gewoon doen die fabrieksdriver, en van de bureaubladeffecten afblijven. Je zult zien dat je videokaart ineens prima overweg kan met Google Earth!

Groet, Pjotr.

Nvidia Geoforce 2 MX/MX 400 en Google Earth
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/02, 13:09:33 »
Klopt, het werkt!
Nu onthouden dat ik die driver nooit moet de-installeren...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nvidia Geoforce 2 MX/MX 400 en Google Earth
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/02, 16:22:13 »
Goed zo! Ik ben blij dat het werkt.

Nvidia Geoforce 2 MX/MX 400 en Google Earth
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/02, 16:32:33 »
Citaat van: pjotr123
Hee, je was in Windows toch ook niet bang om de fabrieksdriver van Nvidia te gebruiken....  :-)

Groet, Pjotr.
Ik ben onder Windows voortdurend bang....

Ik had Windows daarnet even nodig; heb het opgestart, ben een brief gaan posten (snailmail) kwam terug en de PC stond nog steeds te ratelen en te pruttelen!
Ubuntu -het is al vaak gezegd hier-  is echt een verademing. Als Dell het inderdaad gaat leveren zou dat wel eens de grote doorbraak kunnen worden.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nvidia Geoforce 2 MX/MX 400 en Google Earth
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/02, 16:43:15 »
Citaat van: R Smit
Ik ben onder Windows voortdurend bang....

Ik had Windows daarnet even nodig; heb het opgestart, ben een brief gaan posten (snailmail) kwam terug en de PC stond nog steeds te ratelen en te pruttelen!
Ubuntu -het is al vaak gezegd hier-  is echt een verademing. Als Dell het inderdaad gaat leveren zou dat wel eens de grote doorbraak kunnen worden.
lol
Gelijk heb je.

Over Dell: ze moeten dan wel wat goedkoper zijn dan Windowsbakken, hè. Anders is het voor ons al snel niet meer interessant: een Ubuntu'tje installeren is voor ons immers een makkie... Zo'n 50 euro verschil moet er toch wel zijn, vind ik.