Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tinyandbig voor ubuntu?  (gelezen 2746 keer)

tinyandbig voor ubuntu?
« Gepost op: 2010/03/22, 17:26:36 »
ik heb een probleem bij het installeren van tinyandbig voor linux (http://www.tinyandbig.com/download/)
als ik het spel probeer te starten gebeurt er helemaal niks,
ik heb alle instruckties op de website van tinyandbig gevolgd niks werkte ook heb ik overal gekeken op het internet,

On Debian/Ubuntu, all you need is to run sudo apt-get install libsdl1.2-all libsdl-mixer1.2 libopenal1
dat werkte wel hij begon te downloaden maar kan spel niet starten met wine werkt het ook niet

Re: tinyandbig voor ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/22, 18:59:29 »
Start het eens op via de terminal. Dat zou normaal een foutmelding moeten geven.

Re: tinyandbig voor ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/22, 20:07:58 »
Start het eens op via de terminal. Dat zou normaal een foutmelding moeten geven.
ik heb het gedaan in terminater (hopelijk op de goeie manier) en kreeg dit bericht: cannot execute binary file.

Re: tinyandbig voor ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/23, 17:32:24 »
Start het eens op via de terminal. Dat zou normaal een foutmelding moeten geven.
ik heb het gedaan in terminater (hopelijk op de goeie manier) en kreeg dit bericht: cannot execute binary file.

Terminater ??? Toepassingen -> Hulpmiddelen -> Terminalvenster.

Heb je de Nvidia CG-software wel geïnstalleerd? Dat moet je namelijk doen. Zoek maar eens naar nvidia cg in Synaptic.

Re: tinyandbig voor ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/25, 14:33:13 »
Start het eens op via de terminal. Dat zou normaal een foutmelding moeten geven.
ik heb het gedaan in terminater (hopelijk op de goeie manier) en kreeg dit bericht: cannot execute binary file.

Terminater ??? Toepassingen -> Hulpmiddelen -> Terminalvenster.

Heb je de Nvidia CG-software wel geïnstalleerd? Dat moet je namelijk doen. Zoek maar eens naar nvidia cg in Synaptic.
nee werkt nog steeds niet hij is gewoon niet aanklikbaar

Re: tinyandbig voor ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/25, 15:08:56 »
Ik weet niet of dit het probleem is, maar als je een executable in Ubuntu download moet je deze vaak nog executable rechten geven voordat je het kan uitvoeren. Dat kan door er met de rechtermuisknop op te klikken, naar eigenschappen, tab rechten, en dan een vinkje op de juiste plek zetten.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: tinyandbig voor ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/25, 16:22:39 »
Ik moet er gewoon een paar keer op klikken. Na een keer of 3 2x klikken op dat progje, doet 'ie het. Best wel funnie spel XD

Re: tinyandbig voor ubuntu?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/26, 06:45:07 »
@Nunslaughter als ik hem via terminater opstart zegt hij: bash: /home/mathieu/mijn documenten/tinyandbig.tar.gz: cannot execute binary file

Cumulus007@ heb ik ook gedaan

Thomas de Graaff@het programa heefd rechten

TopGear@ 3x klikken werkt ook niet :rolleyes:

ik heb  ubuntu 10.4 (alpha 2)



Offline TopGear

  • Forumteam
Re: tinyandbig voor ubuntu?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/26, 15:59:53 »
Daar kan het wel aan liggen. 10.04is een alpha en dus nog geen stable. En verder is het een terminal, geen terminator xd

Re: tinyandbig voor ubuntu?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/26, 17:06:47 »
@Nunslaughter als ik hem via terminater opstart zegt hij: bash: /home/mathieu/mijn documenten/tinyandbig.tar.gz: cannot execute binary file

Cumulus007@ heb ik ook gedaan

Thomas de Graaff@het programa heefd rechten

TopGear@ 3x klikken werkt ook niet :rolleyes:

ik heb  ubuntu 10.4 (alpha 2)



Het is een terminalvenster, geeeen terminator ????\


En eh, je hebt het archiefbestand niet eens uitgepakt ??? Je moet het bestand eerst uitpakken slimmerik =D

Re: tinyandbig voor ubuntu?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/26, 17:19:22 »
Terminator is een soort van Gnome terminal hoor. Heb het vroeger ook wel eens gebruikt.

Re: tinyandbig voor ubuntu?
« Reactie #11 Gepost op: 2010/03/26, 19:16:39 »
@Nunslaughter als ik hem via terminater opstart zegt hij: bash: /home/mathieu/mijn documenten/tinyandbig.tar.gz: cannot execute binary file

Cumulus007@ heb ik ook gedaan

Thomas de Graaff@het programa heefd rechten

TopGear@ 3x klikken werkt ook niet :rolleyes:

ik heb  ubuntu 10.4 (alpha 2)



Het is een terminalvenster, geeeen terminator ????\


En eh, je hebt het archiefbestand niet eens uitgepakt ??? Je moet het bestand eerst uitpakken slimmerik =D
ik heb het wel uitgepakt!!! (zo slim ben ook ;) wel)
waarom zou ik het niet uitgepakt heben?


Re: tinyandbig voor ubuntu?
« Reactie #12 Gepost op: 2010/03/26, 19:33:46 »
Omdat je het tar.gz-bestand probeert uit te voeren.

Als ik op tinyandbig (het bestand met het programmapictogram) klik, start het spel gewoon hier.

Re: tinyandbig voor ubuntu?
« Reactie #13 Gepost op: 2010/03/26, 19:33:58 »
ik heb het wel uitgepakt!!! (zo slim ben ook ;) wel)
waarom zou ik het niet uitgepakt heben?


Omdat je dit zei:
"@Nunslaughter als ik hem via terminater opstart zegt hij: bash: /home/mathieu/mijn documenten/tinyandbig.tar.gz: cannot execute binary file"

Je moet het bestand tinyandbig.tar.gz niet openen, maar een (uitvoerbaar) bestand dat uit dat archief komt. (Het bestand 'tinyandbig)
Ik kan het zelf helaas niet proberen omdat mijn PC absoluut niet aan de systeemeisen voldoet (mijn videokaart ondersteund geen pixel shader, ik kan GTA Vice City nog niet eens spelen ;))
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: tinyandbig voor ubuntu?
« Reactie #14 Gepost op: 2010/03/26, 19:49:00 »
ik heb het probleem al gevonden ik had perongeluk het 64 bit bestand gedownload, en die deed het natuurlijk niet nu heb ik het 32 bit bestand die doet het wel maar is super sloom dus moest hem weer verwijderen

Re: tinyandbig voor ubuntu?
« Reactie #15 Gepost op: 2010/03/26, 20:21:58 »
Zijn de drivers voor de grafische kaart wel geinstalleerd? Zet anders ook eens de desktop effecten uit: Systeem=>Voorkeuren=>Uiterlijk, tabblad "Visuele effecten".