Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 'Help' werkt niet meer  (gelezen 761 keer)

'Help' werkt niet meer
« Gepost op: 2012/12/10, 20:15:38 »
Hallo,
ik ben een nieuwe Xubuntu gebruiker, zonder ervaring.
Omdat ik Chromium gebruik voor internet, dacht ik dat bij help ook best 'chromium' diende ingevuld.....
Nu krijg ik bij 'help' een schermpje met:
-------------------------------------
Kon de standaard-webbrowser niet uitvoeren.
Uitvoeren van dochterproces 'chromium' is mislukt ( bestand of map bestaat niet)
------------------------------------

kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen om dit recht te zetten?

BVD.


Re: 'Help' werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/10, 20:38:06 »
Als ik het goed heb moet het chromium-browser zijn, niet chromium. Zal het even nachecken.

Chromium

Chromium is the open-source version of Chrome. Chromium is available from the Universe repository, package name "chromium-browser" (NOT "chromium"). To install it, open the Terminal and enter sudo apt-get install chromium-browser.
Gewoon chromium veranderen in chromium-browser en het werkt ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/12/10, 20:40:08 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: 'Help' werkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/10, 20:53:08 »
Ik heb een herstart gedaan en toen vroeg systeem welke browser te gebruiken; ik heb toen maar 'firefox' aangeduid en dat werkt.
In het menu'tje stond ook 'Chromium',maar daar ben ik dan maar vanaf gebleven...
Danks,

Re: 'Help' werkt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/10, 21:46:15 »
Er is een verschil tussen kiezen uit Chromium uit een keuze-menu of handmatig invoeren. Ik neem aan dat het hier om handmatig invoeren gaat, dus dan zou chromium-browser moeten voldoen. Niet geschoten is altijd mis, het gevaarlijkste wat er kan gebeuren is dat er de melding komt die je zojuist al opnoemde ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: 'Help' werkt niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/11, 16:12:49 »
Om dit af te ronden:
bij opstart vandaag vroeg 't systeem via een keuzemenu'tje welke browser ik wilde gebruiken bij 'hulp'.
Ik heb toen via bijkomend zoek-scherm inderdaad de chromium-browser gevonden en geselecteerd.
Tot nu toe lijkt dat goed te werken.
Ik weet wel (nog) niet hoe je het selectielijstje dat ik kreeg, verziekt heb (daar stond chromium in, en ik denk dat ik dat zelf erin heb gezet, enkel geen idee hoe dat gebeurd is).
Deze conversatie mag wat mij betreft afgesloten worden; bedankt.

[opgelost] Re: 'Help' werkt niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/12, 14:47:20 »
Hallo,
ik ben een nieuwe Xubuntu gebruiker, zonder ervaring.
Omdat ik Chromium gebruik voor internet, dacht ik dat bij help ook best 'chromium' diende ingevuld.....
Nu krijg ik bij 'help' een schermpje met:
-------------------------------------
Kon de standaard-webbrowser niet uitvoeren.
Uitvoeren van dochterproces 'chromium' is mislukt ( bestand of map bestaat niet)
------------------------------------

kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen om dit recht te zetten?

BVD.

[opgelost] Re: 'Help' werkt niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/12, 14:49:48 »
Hallo,
ik ben een nieuwe Xubuntu gebruiker, zonder ervaring.
Omdat ik Chromium gebruik voor internet, dacht ik dat bij help ook best 'chromium' diende ingevuld.....
Nu krijg ik bij 'help' een schermpje met:
-------------------------------------
Kon de standaard-webbrowser niet uitvoeren.
Uitvoeren van dochterproces 'chromium' is mislukt ( bestand of map bestaat niet)
------------------------------------

kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen om dit recht te zetten?

BVD.