Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: AV of Diaporama's maken met Ubuntu  (gelezen 740 keer)

maes

  • Gast
AV of Diaporama's maken met Ubuntu
« Gepost op: 2008/10/25, 10:35:21 »
Voor het maken van AV reeksen (foto's in overvloeiing ondersteund met muziek en gesproken tekst) maak ik gebruik van het programma MObjects dat spijtig genoeg enkel draait onder het Windows besturingssysteem. Bovendien worden de resultaten bewaard als een "exe" bestand welke ik graag had bekeken met Ubuntu (versie 8.04 Hardy). Twee vraagjes:
1. Hoe kan ik een "exe" bestand aan de praat krijgen met Ubuntu?
2. Kent iemand een Open source programma als alternatief voor Mobjects voor het aanmaken van AV (diaporama's) reeksen.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
AV of Diaporama's maken met Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/25, 13:44:33 »
Hoi maes,

Ten eerste, welkom op het forum!

1) Je hebt een kans dat het werkt met WINE, maar probeer dit alleen als je geen alternatief kan vinden. Wine installeer je door in synaptic of installeren/verwijderen wine aan te vinken. Ook kan je het commando sudo apt-get install winegebruiken.

2) Kdenlive kan dit, en is redelijk simpel. Installeer het op dezelfde manier als Wine, maar typ i.p.v. wine kdenlive

Marten

maes

  • Gast
AV of Diaporama's maken met Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/26, 13:27:26 »
Bedankt Marten voor de snelle reactie.  Heb inderdaad wine geinstalleerd maar spijtig genoeg weigert dit programma deze executable te openen. Het scherm blijft gewoon zwart, geen beweging in te krijgen.  Wat betreft Mobjects, dit is een programma om een diaporama te maken met HD foto's, inclusief de mogelijk van pannen, zoomen , beelden te laten roteren etc.  Meer info over dit programma vind je op de webstek : http://www.mobjects.com/, waar je ook een testversie gratis kan sponzen.  Het Kdenlive programma dat je aanbeveelt is een video-editing programma waarbij spijtig genoeg geen HD kwaliteit haalbaar is: ttz 1920x1080 px.
Toch bedankt voor de reactie en suggesties.