Ondersteuning > Installatie
Installatie Ubu 24.04
petineke:
Nee, je zult altijd moeten opstarten van het installatie medium.
[/quote]
Dit is een duidelijk antwoord en ik neem aan dat Rob weet waarover hij praat.
Dus gaan we op de oude wijze weer door.
Dank allemaal voor de reacties !!
ps. toch blijf ik het vreemd vinden dat het niet kan via de terminal
Ron:
--- Citaat van: petineke op 2024/08/25, 17:14:50 ---toch blijf ik het vreemd vinden dat het niet kan via de terminal
--- Einde van citaat ---
Dan zou je het systeem wat loopt (HD is gemount) gaan overschrijven, en dat kan en mag nooit gebeuren.
Misschien dat het met een flink aantal handgrepen wel kan op een andere partitie, door de USB stick op e.o.a. manier te mounten, maar ik zou niet weten hoe en de kans dat je daarna niets meer kan, ligt voor de hand :-)
peer:
ajs je het os wilt installeren vanuit de terminal vanuit het systeem waarop je het ook het os wilt installeren dan lijkt het me erg lastig.
Je moet nl. het systeem loskoppelen om het os te installeren en dat is lastig als je in de terminal van het systeem aan het werk bent. Er zal wel een workaround voor zijn maar die zal zeer ingewikkeld zijn.
petineke:
OK, Ron en Peer, uitgaande van jullie expertise accepteer ik jullie advies. Nogmaals mijn dank voor jullie reacties.
Overigens Ron, bij mij is het F10 die de boot direct klaarlegt. Het resultaat bij mij was dat een belangrijk deel was geïnstalleerd, wat bij de vorige installatie ontbrak. Dus al met al ben ik daarmee content.
Ik heb geleerd dat via de terminal de installatie niet mogelijk is, of uiterst ingewikkeld is en dat het Boot programma voor nieuwe installatie direct opgeroepen kan worden met de F10 toets, althans bij mij dan.
Met dank,
Peter
petineke:
Ja, inderdaad, daar ben ik weer, omdat ik denk dat het probleem dat ik nu heb met de installatie te maken heeft.
Op een van mijn computers is Ubuntu 24.04 LTS waarschijnlijk niet goed ge-upgrade. Heb van de week dus met een USB-stick met Ubuntu 24.04 LTS opnieuw geïnstalleerd en kreeg de melding dat een belangrijk onderdeel was geïnstalleerd nl. UEFI dbx. Dit zegt mij niets en dat is geen probleem, maar nu doet geen enkel toetsenbord het niet meer op die computer.
Heeft dit met elkaar te maken of is er een nieuw probleem ???
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie