Ondersteuning > Installatie

Installatie Ubu 24.04

<< < (4/4)

ajjp:
In de topic start lees ik:

--- Citaat ---Op een van mijn computers is het upgraden naar Ubuntu 24.04 niet vlekkeloos gegaan en wil ik nu een installatie doen vanaf een usb stick.
--- Einde van citaat ---
Ik leid hieruit af dat petineke een schone installatie wil uitvoeren. En dat gebeurt met het door Oesje gegeven commando niet.

Ron:

--- Citaat van: pinokkio op 2024/08/28, 06:49:12 ---
--- Citaat van: ajjp op 2024/08/27, 18:53:57 ---Noch met update, noch met upgrade ga je naar een hogere *buntu-versie; geloof Ron nu maar.

--- Einde van citaat ---
Dan zouden die engelse site,s eens op de vingers moeten worden getikt? Nochtans daar dat ik die code vandaan heb gehaald?En is een veilige website trouwens, en ooit ben ik die code hier ook eens tegengekomen??

--- Einde van citaat ---
Voor de goede orde, dat zou het moeten zijn:
--- Code: ---sudo apt update && sudo apt upgrade && sudo apt dist-upgrade
--- Einde van code ---
Helaas is dit niet een upgrade naar  een andere (nieuwere) versie, maar een upgrade van het huidige systeem.
Uitleg:
* update leest de lijst van huidige programma's opnieuw in.
* upgrade vervangt van veel programma's de huidige versie door een nieuwere (deze zou kunnen vervallen, wanneer je ook dist-upgrade doet).
* dist-upgrade doet hetzelfde, maar dan voor het gehele systeem.Wat je wel zou kunnen doen is ook de file /etc/apt/sources.list aanpassen en daarna dit commando uitvoeren.
Dit is echter een manier waarbij verouderde files kunnen blijven staan, dus niet aan te raden.
Een schone installatie op de conventionele manier is altijd beter.

petineke:
Mijn dank voor alle reacties.

Heb in de tussentijd van alles zitten bedenken en heb na een systeem back-up toch maar weer de usb stick gepakt en een installatie laten uitvoeren (via de F10 toets) en schets mijn verbazing dat in tegenstelling tot een vorige keer, nu een volledige installatie werd uitgevoerd en die werkt perfect.
Dus eind goed al goed met een tevreden Petineke achter het toetsenbord. :-)

Hittjo:
na herinstallatie van opstartstick van ubuntu 24 kom ik in venster terecht met de voplgende tekst: ububuntu 24 ....tty1
hittjo login:
 wachtwoord. en dan van alles met eind :  hittjo@hittjo:˜$. wat moet ik dan intypen om in het grafische te komen?  de stick deed het hiervoor goed, maar ik heb een trojanvirus via google chrome opgelopen. Toen eerst chrome eruit gehaald, maar dat was niet voldoende. Toen maar even opnieuw de stick gepakt. maar misschien meer kapot gemaakt in machine.  De computern heeft nooit een ander os gehad.

Ron:
Je kaapt nu een onderwerp van augustus.
Voor jouw vraag moet je een eigen onderwerp starten, daarom hier een slotje.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie