Heb een usn stich aangeschaft
Citaat van: petineke op 2024/08/08, 15:14:42Heb een usn stich aangeschaftusb stich = usb-stick of een externe ssd die je via usb aansluit (zie ik in je titel)?In het laatste geval moet je dat ding waarschijnlijk eerst formatteren aleer je er iets mee kunt.
Een USB stick wordt naar mijn ervaring altijd herkend en hoeft niet geformatteerd te worden. De stick moet zich laten zien met het programma Schijven of met Gparted. Zo niet, terug sturen.
Denk weer iets stoms uitgehaald te hebben.Heb een usn stich aangeschaft, maar kan hem niet aansluiten. Is niet in bestanden zichtbaar nog op Schijfgebruik.Kan iemand mij hieruit helpen, Heb ik een stick aangeschaft die niet voor Ubu geschikt is?
Al eens geprobeerd via een andere usb poort
De ssd heeft twee partities; asd1 en asd2. de eerste heb ik kunnen partitioneren en kan ik gebruiken voor oa opslag. de tweede kan dus niet geformatteerd worden.
sudo dd if=/dev/zero of=/dev/sdX bs=4M
inderdaad een gemounte partitie kun je niet formatteren!! Dus ontkoppel als dit zo is.je kan ook met dd de usbdisk leegmaken in de terminal:Code: [Selecteer]sudo dd if=/dev/zero of=/dev/sdX bs=4Mwaarbij sdX jouw usbstick is (vervang X door de juiste letterGparted is voor mij het fijnste gereedschap.- Selecteer de usbdisk- kies Device - Create Partition Table - (type msdos) -ApplyDaarna is de disk leeg en kun je een nieuwe partitie aanmaken.
Gparted inderdaad heb ik lang geleden ook vaak gebruikt, maar kom het prog. helaas niet meer in "Ubuntu Software" tegen :-(
sudo apt install gparted
CitaatGparted inderdaad heb ik lang geleden ook vaak gebruikt, maar kom het prog. helaas niet meer in "Ubuntu Software" tegen :-(In terminal:Code: [Selecteer]sudo apt install gparted