Hi Jan. Bekende problemen. Ik gebruik vaak de Documentenscanner en Skanlite. Mijn ervaring in het verleden met name ivm HP printer/ scanners was dat al heel snel nadat je een nieuwe zwarte enof kleur patroon inzet, soms al na ± 15 prints, dan gaat het ingebouwde "sale-systeem" werken en melden dat je patronen bijna leeg zijn....dus nieuwe kopen enz!!
Al die ongein heeft te maken met die ingebouwde chip-data. Eén van de andere tricks die men gebruikt is de Datum van die patronen. Zodra je net over de door "hen" toegestane datum heen bent, zeker als je lang niet hebt gerpint, dan ineens ontstaan er dit soort problemen. Vaak werkt het als je op de printer/scanner op één van de re-set-knoppen drukt voor vaak langere tijd. Dan zou je die datum-lezer omzeilen. Ook werkt bij mij het achter elkaar , verschillende scan-programma's opstarten. Meestal "pakt" je PC ineens weer de herkenning op. Overige tricks; even goed de printer schoonmaken op de inkt-contactpunten en eventueel even een nieuwe patroon erin die je na gebruik er weer uit haalt voor de oude. Wat ook een gebruik is van de print-industrie is dat als je bv de kleuren-patroon lang niet gebruikt en alleen de zwarte....,dan droogt dus die kleur uit en wordt dan ook ineens niet meer herkent / is dan "leeg"enz. Tja, het die industrie doet de meest idiote tricks om je maar zoveel mogelijk dat zwarte goud te laten kopen,zo vaak mogelijk !! Good luck!
Goes Duikertje