Ondersteuning > Installatie

Upgrade doen of volledig nieuwe installatie?

<< < (2/5) > >>

henkoegema:

--- Citaat van: vanadium op 2020/07/20, 15:34:17 ---Verse installatie is het best, maar ik ben lui geworden. Ik kreeg de vraag en toen klikte ik "ja". Ging probleemloos.

Er blijft wel altijd van alles achter bij upgrades. Zo bleef python2 geïnstalleerd, terwijl dat met een nieuwe installatie niet meer geïnstalleerd wordt.

Het "schoonste" systeem heb je altijd met een verse installatie.

--- Einde van citaat ---

Ik heb de vraag om te upgraden (Ubuntu 18.04.4) (nog) niet gekregen. (?)

maasnet:
Volgens mij krijg je dat pas na de eerste pointrelease op 6 augustus 2020.

vanadium:

--- Citaat van: henkoegema op 2020/07/21, 13:48:24 ---Ik heb de vraag om te upgraden (Ubuntu 18.04.4) (nog) niet gekregen. (?)

--- Einde van citaat ---
Van mij was het 19.10. De vraag kwam een tweetal weken na releasedatum, vroeger dan verwacht. Mijn plan was zowat eind juni een verse installatie te doen van 20.04, maar het is een upgrade geworden  =D

Een LTS heeft als doel zeer stabiel te zijn: ze bieden de update dan ook pas aan bij de eerste puntrelease, die op dezelfde kernel werkt als de orginele editie, maar alle updates en patches tot dat moment bevat. De kans dat er dan nog kinderziekten in zitten, is zeer klein.

partyrabbit:
Upgrade is mij nog nooit goed verlopen. Nieuwe volledige installaties zijn hier nagenoeg altijd prima verlopen, op een enkel later op te lossen driver issue na (wat je met upgrade hoogstwaarschijnlijk ook zult hebben).
Ik doe dus altijd een verse installatie.

Ook omdat het dan een schone lege frisse pc is en er niets van de vorige versie achter blijft, want er bleef bij mij altijd rommel achter van oude versie programma's en zo wat dan ging conflicteren en daardoor voor problemen ging zorgen.
Voor mij gewoon een schone frisse start, als je dan toch al een backup gemaakt hebt en zo. Amper meer werk (linux install is zo klaar zelfs of juist met goede backup), en dan vrijwel altijd gewoon meteen goed.

Want wat al gezegd is: altijd eerst een goede backup maken!

Els Stevens:
Heel vriendelijk bedankt allemaal voor de antwoorden en goede raad.

Ik heb net de installatie volledig nieuw gedaan van Ubuntu 20.04. Zo ben ik het altijd gewoon geweest en leek mij het veiligste.

Zijn er nu nog dingen die ik zeker moet doen met deze installatie? Vroeger volgde ik een hele lijst punten om na te kijken, dat ik denk iemand van het forum maakte, een website van 10 dingen, of .... (aantal) dingen om direct te doen na installatie. Maar nu vind ik zoiets precies niet.
Of is uitleg van een vorige versie ook goed voor deze versie? Er was altijd iets met hardwareversnelling, en ook iets met het swappen en zo nog een en ander.

Groetjes,
Els

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie