Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.  (gelezen 4117 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Gepost op: 2012/02/21, 22:27:28 »
Dit is wel interessant.
Ubuntu is bezig met een versie die op Android toestellen draait.
Je telefoon moet dan wel een dual core cpu hebben en je moet een HDMI uitgang hebben.
Maar als je dat hebt, dan kun je straks je telefoon aan een scherm en toetsenbord hangen en heb je een gewone pc.
Je kunt gewoon berichten verzenden en bellen ondanks dat je gewoon een desktop voor je hebt.

Lijkt mij wel zeer fijn want je hebt dan altijd je eigen pc bij je.

http://www.ubuntu.com/devices/android

O Android programma's zouden straks ook gewoon onder Ubuntu moeten kunnen draaien. Wel handig als ze met hun tablet komen. Heb je meteen ale apps die er voor Android ook zijn en dat maakt het wel heel erg aantrekkelijk.

Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/21, 22:51:57 »
Nuja, het idee is wel afgekeken van Motorola Webtop. Dat zag ik al direct en meerderen hebben dat ook al gezegd. Maar niettemin is dit wel degelijk ontzettend mooi en wie weet ga ik dan op een dag toch weer aan de Android (ver, ver in de toekomst that is) ;)


Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/22, 09:29:29 »
Als je het mij vraagt, vind ik dit ZWAAAAAAR onnodig. Het is niet alsof veel mensen hier op zitten te wachten. Alles gaat naar de cloud en wat doet Canonical.. hun tijd, geld en mensen steken in een project dat leuk is, maar niet te veel functionaliteit biedt.

Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/22, 10:28:28 »
Als je het mij vraagt, vind ik dit ZWAAAAAAR onnodig. Het is niet alsof veel mensen hier op zitten te wachten. Alles gaat naar de cloud en wat doet Canonical.. hun tijd, geld en mensen steken in een project dat leuk is, maar niet te veel functionaliteit biedt.

Als ik alleen al de helft van de honderden reacties op Engadget peil, dan zit men er wel degelijk op te wachten.
En als je nu eerst eens het demo-filmpje zou bekijken, dan zou je zien dat het wel degelijk een hoop functionaliteit biedt.

Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/22, 10:31:26 »
Jammer dat het demofilmpje privé gemaakt is. ;)

Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/22, 10:31:57 »
Nuja, dat wel, maar het geeft in ieder geval een idee van wat het moet worden ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #7 Gepost op: 2012/02/22, 11:25:00 »
Ik vind het wel gaaf. Uitgebreid Nederlands artikel:
http://webwereld.nl/nieuws/109603/ubuntu-desktop-draait-bovenop-android.html

Mooi en vernieuwend.

Maar.... ik vrees dat o.a. dit soort projecten, er de oorzaak van kunnen zijn dat de oorspronkelijke Ubuntu wordt verwaarloosd.

De ontwikkelaars van Canonical zijn bezig met veel meer verschillende projecten dan vroeger. Dat zou weleens ten koste kunnen gaan van de kwaliteit van de oorspronkelijke Ubuntu voor de gewone computer.

Enfin, deze verschuivingen bij Canonical zijn al langer bezig. Ook werkomgeving Unity was immers al een stap in de richting van andere apparaten. Met die laatste valt meer geld te verdienen, denk ik.... Daar is niks mis mee, want Canonical moet ook z'n hoofd boven water kunnen blijven houden. Maar jammer vind ik het wel. Want ik gebruik Ubuntu alleen op de gewone computer.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #8 Gepost op: 2012/02/22, 11:31:09 »
Ik vind het ook wel een mooie vernieuwing, wat ik zeker zou willen proberen!

Ik ben wel benieuwd hoe snel bedrijven, die toch een beetje de doelgroep zijn, dit soort vernieuwingen overnemen. Ik zit zelf bij een groot internationaal bedrijf waar ze qua IT nou niet echt vooruitstrevend zijn... Zeker als het gaat om de acceptatie/ondersteuning van niet Windows systemen.

Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #9 Gepost op: 2012/02/22, 11:36:01 »
Ik weet niet of Canonical hier direct goed aan doet, maar wie weet. Ze spreiden wel hun 'winkansen' over zoveel mogelijk platformen en apparaten en dat is alleen maar goed, niet alleen voor zichzelf maar ook voor de acceptatie van 'echte' Linuxdistributies zoals Ubuntu op mobiele apparaten. :)

Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #10 Gepost op: 2012/02/22, 11:45:01 »
Cooool :D

En dan is dit nog niet eens de Ubuntu Phone. ;)

Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #11 Gepost op: 2012/02/22, 11:52:49 »
@Pjotr: Gezien het feit dat Ubuntu 12.04 ALPHA al retestabiel ondanks ALPHA is heb ik goede verwachtingen van de ontwikkeling van de originele Ubuntu :)

Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #12 Gepost op: 2012/02/22, 12:31:14 »
Nuja, dat wel, maar het geeft in ieder geval een idee van wat het moet worden ;)

Hier is ie weer: http://www.youtube.com/watch?v=3pZUCKt0RKc

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #13 Gepost op: 2012/02/22, 12:57:01 »
Hier het filmpje zonder dat het privé is.
http://www.youtube.com/watch?v=JVSNIJs0lWw&feature=g-u-u&context=G2617b92FUAAAAAAAAAA

Ze hebben Kubuntu laten vallen om zich vol op het Unity gedeelte te richten en wat daar omheen hoort.
Ik geloof niet dat dit ten koste van de desktop gaat maar juist ten goede komt. Willen ze dit goed laten slagen dan moet je ook een goede desktop hebben. Dat is hun basis en met alles er omheen proberen ze 1 groot platform te maken wat over alle systemen werkt en samen kan werken.
Ze hebben straks alles wat met elkaar samen kan werken en allemaal dezelfde bekende basis heeft.
Dat is iets waar Microsoft nu ook aan het doen is. Ze geven ieder platform de zelfde basis en dus zeer herkenbaar als je er mee werkt.
Het is alleen kijken hoe het allemaal samen werkt en naar de apps die er voor komen.
Aangezien je gewoon je Android apps kunt gebruiken is dat wel een grote plus voor het systeem. Ik vraag mij alleen af of deze apps straks ook op de gewone desktop komen en de tablet.
Dan heeft namelijk Ubuntu alles wat Android heeft plus meer.

Toch denk ik dat ze voor de particulieren niet met dit systeem komen maar met een eigen telefoon.
Als ze daar de Android apps op laten werken dan is het kijken naar hoe het platform werkt want op dit moment heeft voor mij Windows de voorkeur op de telefoon.


Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #14 Gepost op: 2012/02/22, 16:13:53 »
hmm, mijn twee jaar oude desire is hier alweer te oud voor. Sparen maar weer voor een dual core...Gaat dus nog ff duren voordat ik aanhaak.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #15 Gepost op: 2012/02/22, 16:52:14 »
Het is er nog niet dus je hebt nog tijd om te sparen. :D

Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #16 Gepost op: 2012/02/23, 17:36:51 »
Als je het mij vraagt, vind ik dit ZWAAAAAAR onnodig. Het is niet alsof veel mensen hier op zitten te wachten. Alles gaat naar de cloud en wat doet Canonical.. hun tijd, geld en mensen steken in een project dat leuk is, maar niet te veel functionaliteit biedt.

En hier het bewijs dat Ubuntu wel degelijk veel in de cloud steekt: http://www.thevarguy.com/2012/02/22/canonical-continues-to-push-ubuntu-for-the-cloud/

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #17 Gepost op: 2012/02/23, 18:47:26 »
Als je het mij vraagt, vind ik dit ZWAAAAAAR onnodig. Het is niet alsof veel mensen hier op zitten te wachten. Alles gaat naar de cloud en wat doet Canonical.. hun tijd, geld en mensen steken in een project dat leuk is, maar niet te veel functionaliteit biedt.

Gisteren aan mijn casemanager laten zien. Die sleuren nu iedere keer een laptop mee voor als ze naar kantoor gaan. Aangezien ze nooit vooraf weten of ze daar naar toe gaan moeten ze het ding iedere keer meenemen. Die was er zeer positief over en vroeg of het al te koop was.
Het is voor hun ideaal waardoor ze geen laptop mee hoeven te sjouwen en tevens hebben ze toch altijd de telefoon bij de hand.
Dat je al je contacten op je desktop kunt bewerken is voor hun heel fijn.
Bij hun is er grote interesse voor dit systeem.
Dit in combinatie met de cloud is juist een mooi systeem.
Nu gebruiken ze daar ook een soort cloud maar met allemaal laptops die onhandig zijn. Met alleen de cloud ben je er nog niet, je hebt een verlengstuk nodig en dat is dit.

Voor privé gebruik is het een ander verhaal. Ik wil het wel hebben maar is het is dan meer ene hebben dingetje.


 

Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #18 Gepost op: 2012/02/23, 19:29:38 »
Super handig, maar zeer waardeloos, laat Ubuntu eerst maar eens op een gewone PC draaien, die hebben het er nu al zwaar mee. Hoe kan je dan Ubuntu op een zwakke telefoon zetten? Ik irriteer mij dood aan trage computers.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #19 Gepost op: 2012/02/23, 20:24:54 »
@emiel: Dat hebbedingetje is alleen maar positief. Als ze het goed aanpakken, dan kan het net zo'n hebbedingetje worden als dat iSpeelgoed ;)

@lord: Ik hoor anders steeds meer positieve verhalen over Ubuntu en hier draait het ook perfecto sinds 11.10. Geen enkele slowdown.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #20 Gepost op: 2012/02/23, 20:49:05 »
Dat is zo Vistaus maar ik geloof wanneer het uit komt, dat we al op qoad core zitten.
Plus zolang er geen i voor staat, vind ik het prima. ;)

@Femke98, ik begrijp je maar het is in principe ook niet bedoeld voor thuis gebruik. Voor privé gebruik is het meer een gadget. Ze maken zit ook voor de zakelijke markt en daar is het zeer handig voor.

@lord4163, Snelle pc kopen en het is snel. ;) Je kunt ook overstappen naar Xubuntu of Lubuntu.
Ik geloof wel dat dit goed zal werken. Er komen steeds snellere telefoons plus is men bezig met het omzetten en zal het wel sneller worden. Het is nog in ontwikkeling en het is tevens niet bedoelt om op te gamen en dergelijke maar meer voor zakelijk werk.

Zou zelfs handig zijn voor studenten. Hoeven scholen alleen maar schermen en toetsenborden neer te zetten. Scheelt een hoop geld.
Als ze dat combineren met de cloud op school dan is het best handig om je schoolwerk op te doen en staan de scholen niet vol met dure computers.


Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #21 Gepost op: 2012/02/23, 22:33:00 »
Als ik Canonical mag geloven (en dat doe ik) dan wordt dit project een succes, en wordt er al aan gewerkt om het op de markt te zetten:
Citaat
Thank you for your interest in Ubuntu for Android. We are still in the early stages of development, but industry reaction so far has been incredible. Right now, we’re working with hardware manufacturers and mobile operators to bring the product to market.

Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #22 Gepost op: 2012/02/25, 13:57:28 »
@Emiel

Heb ik, alleen is die kapot :D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #23 Gepost op: 2012/02/25, 19:45:33 »
Er is nu meer informatie beschikbaar over Ubuntu Android: http://www.webupd8.org/2012/02/more-information-about-ubuntu-for.html

Re: Ubuntu voor Android. Je telefoon als een Ubuntu pc.
« Reactie #24 Gepost op: 2012/02/25, 20:56:00 »
Die notificatie van incomming call is errgggg mooi! Die wil ik ook bij skype hebben!  :P
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu