Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Advies gevraagd voor commercieel systeem aanschaf.  (gelezen 809 keer)

Offline Roos

  • Lid
Advies gevraagd voor commercieel systeem aanschaf.
« Gepost op: 2014/07/07, 09:04:38 »
Hi, ik heb altijd mijn eigen systeem gebouwd, maar ik heb nu een snelle vervanger nodig voor een systeem met makke, en de gebruiker riep "Geen Windows!"
Dus Ubuntu, iemand tips voor een systeem maker/merk dat niet het hele EUFI gebeuren dichtgetimmerd heeft? Zijn die HP bakken iets? Of die van Mycom? Ik zoek een sub 550 Euro desktop die redelijk (geen games) moet draaien.
Waarom deze vraag als ik zelf kan bouwen? Het is nu 4 jaar geleden dat ie zoiets ondernomen heb, en dit heeft een beetje haast ;-)
Suggesties zijn van harte welkom!

Offline aartje

  • Lid
Re: Advies gevraagd voor commercieel systeem aanschaf.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/07, 10:13:14 »
http://www.computerstunt.nl/

Hij test zijn systemen met Linux en je kan er zelfs (ik dacht gratis) een Mint-systeem
op laten zetten. Ik draai al 2 jaar met volle tevredenheid een systeem van "computerstunt"
en heb er geen aandelen in !

Zie bv. http://www.computerstunt.nl/systemen/55328/supersnelle-amd-six-core-msi-fx-6300-pc-8gb/1000gb/dvdrw/dvi-e-359.html

En als je er dan nog een snelle SSD (bv. Samsung) in plaatst heb je helemaal een supersysteem.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/07, 11:28:45 door aartje »

Offline Roos

  • Lid
Re: Advies gevraagd voor commercieel systeem aanschaf.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/07, 12:51:01 »
Ik kan anders geen tweakers.net beoordeling van de shop vinden, en radar heeft een behoorlijk negatieve draad over ze :-/
Daar komt bij dat ik het liefst iets zou kopen op locatie (Almere en omstreken) wel zo handig met service en/of problemen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Advies gevraagd voor commercieel systeem aanschaf.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/07, 12:55:02 »
Koop gewoon een generieke bak met een Intel-processor en een Nvidia-videokaart. Maakt eigenlijk niet uit, welke. Ik zou de goedkoopste pakken en daarvan het RAM-geheugen verdubbelen.

Hou bij een voorgeïnstalleerde Windows 8, hiermee rekening:
https://sites.google.com/site/computertip/windows

Re: Advies gevraagd voor commercieel systeem aanschaf.
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/07, 13:37:36 »
Ik kan anders geen tweakers.net beoordeling van de shop vinden, en radar heeft een behoorlijk negatieve draad over ze :-/
Daar komt bij dat ik het liefst iets zou kopen op locatie (Almere en omstreken) wel zo handig met service en/of problemen.

MyCom Almere bouwt ook custom PC's die je zonder OS kunt bestellen en dus geen last hebt van dat UEFI-gebeuren.

Groeten,
Vistaus (eveneens een Almeerder :))

Offline aartje

  • Lid
Re: Advies gevraagd voor commercieel systeem aanschaf.
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/07, 15:48:09 »
Ik kan anders geen tweakers.net beoordeling van de shop vinden, en radar heeft een behoorlijk negatieve draad over ze :-/
Daar komt bij dat ik het liefst iets zou kopen op locatie (Almere en omstreken) wel zo handig met service en/of problemen.
Ja, dat soort beoordelingen kan je over iedere zaak opsnorren. Radar neem ik al jaren niet
serieus. Het voordeel van die systemen zijn a) Ze zijn al getest met Ubuntu of Mint
b) Je hoeft niet extra te betalen voor een Windows-licentie (doe ik sowieso niet.....)

Verder zou ik hem nooit op laten sturen, maar hem ophalen, zover is Almere toch niet van Haarlem vandaan.
Ik heb het idee dat veel fouten (loszittende contacten en koelers bv) ontstaan door het vervoer. Bij mij is dat
in ieder geval wel eens voorgevallen.

Maar je kan natuurlijk ook teveel willen betalen.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/07, 16:30:33 door aartje »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Advies gevraagd voor commercieel systeem aanschaf.
« Reactie #6 Gepost op: 2014/07/07, 17:29:02 »
Op tweakers.net heb je voorbeelden van pc's en commentaar van andere gebruikers.
Je pc kun je bij elke pc zaak laten bouwen, met de lijst van tweakers.

Nvidia videokaart is het beste.
Intel onboard is ook goed, met een intel i3 of i5.

Re: Advies gevraagd voor commercieel systeem aanschaf.
« Reactie #7 Gepost op: 2014/07/07, 20:25:43 »
Mijn AmigaOne 500 is vanuit Italië verstuurd alwaar ie ook gefabriceerd wordt (en dat is toch ook, in ieder geval van formaat, een desktop) en hij is keurig netjes hier aangekomen en nu ruim een jaar later draait ie nog steeds als een tierelier. Dus dan moet het binnen Nederland al helemaal goed gaan, zo met Computerstunt. Niks mis met opsturen dus.

@femke98: De TS woont net als wij in Almere, dus aartje stelt voor dat ze de PC ophaalt in Haarlem bij Computerstunt. Zo bedoelt ie het ;)