Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lightning in Thunderbird  (gelezen 1423 keer)

Offline HWE64

  • Lid
Lightning in Thunderbird
« Gepost op: 2017/07/09, 11:04:22 »
Bij mij zit Lightning (versie 5.4.2.1) in Thunderbird (versie 52.2.1) in het Engels. Dat is zo sinds de update van Thunderbird (versie 51.0). Voorheen in het Nederlands.  Ik heb overal geprobeerd om de taal instelling te veranderen en heb ook gezocht in de Configuratie-editor van Thunderbird. Is deze taal wel opnieuw in te stellen in het Nederlands. Ik heb gehoord hier op het forum dat je een standaard geïnstalleerd pakket, zoals Thunderbird ,niet mag verwijderen en daarna weer installeren. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik werk met Xubuntu 16.04 LTS
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline ajjp

  • Lid
Re: Lightning in Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2017/07/09, 12:15:39 »
Bij mij (ook Xubuntu) heeft verwijderen van Thunderbird nooit een probleem opgeleverd.
Maar verwijderen en weer opnieuw installeren kan m.i. bij elk toepassing zonder problemen.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Lightning in Thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2017/07/09, 12:17:40 »
Welke beschikbare talen worden nu getoond voor Thunderbird (menu extra->add-ons->talen)?
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Lightning in Thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2017/07/09, 12:25:25 »
Thunderbird wordt vanuit de software database systeembreed geïnstalleerd in het (US) Engels, inclusief Lightning.
Daarbij wordt de extra NL addon meegenomen maar niet het lightning deel.
Als gebruiker de addon Lightning verwijderen en Thunderbird herstarten.
De addon Lightning installeren en Thunderbird herstarten.
Nu is Lightning ook in het NL.
De gegevens en afspraken in Lightning worden door deze handelingen niet beïnvloed ;)
Je dient deze handeling waarchijnlijk bij elke Thunderbird upgrade te herhalen.

Indien Thunderbird wordt geïnstalleer vanaf https://www.mozilla.org/en-US/thunderbird/all/ kun je bij installatie of upgrade direct de juiste taal kiezen, echter dien je dan zelf de upgrades in de gaten te houden en installeren. (Niet mijn aanbeveling)
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline HWE64

  • Lid
Re: Lightning in Thunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2017/07/09, 12:39:02 »
Thunderbird wordt vanuit de software database systeembreed geïnstalleerd in het (US) Engels, inclusief Lightning.
Daarbij wordt de extra NL addon meegenomen maar niet het lightning deel.
Als gebruiker de addon Lightning verwijderen en Thunderbird herstarten.
De addon Lightning installeren en Thunderbird herstarten.
Nu is Lightning ook in het NL.
De gegevens en afspraken in Lightning worden door deze handelingen niet beïnvloed ;)
Je dient deze handeling waarchijnlijk bij elke Thunderbird upgrade te herhalen.

Indien Thunderbird wordt geïnstalleer vanaf https://www.mozilla.org/en-US/thunderbird/all/ kun je bij installatie of upgrade direct de juiste taal kiezen, echter dien je dan zelf de upgrades in de gaten te houden en installeren. (Niet mijn aanbeveling)
@DeBaas, ik kan Lightning niet verwijderen. Er zit alleen een knop uitschakelen of ik moet dit met Synaptic doen?
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline HWE64

  • Lid
Re: Lightning in Thunderbird
« Reactie #5 Gepost op: 2017/07/09, 16:58:07 »
Bij mij (ook Xubuntu) heeft verwijderen van Thunderbird nooit een probleem opgeleverd.
Maar verwijderen en weer opnieuw installeren kan m.i. bij elk toepassing zonder problemen.
Dank je ajjp, dat kan ik als laatste optie gebruiken.
Welke beschikbare talen worden nu getoond voor Thunderbird (menu extra->add-ons->talen)?
Bij mij staan er Engels en Nederlands.
@DeBaas het vreemde is dat ik voor twee weken geleden op mijn test pc daar heb ik ook Xubuntu 16.04 LTS opgezet en daar heb ik direct wel Lightning in het Nederlands.
En de rest van de add- ons op de laptop die kunnen toch ook niet van invloed zijn :|? In het verleden had ik daar ook geen last van of zou dit ook nog te maken kunnen hebben welke versie van Lightning?
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline HarzG

  • Lid
Re: Lightning in Thunderbird, taalmodule
« Reactie #6 Gepost op: 2017/07/09, 17:15:22 »
Probeer maar een eenvoudige "herstel"-poging. In het helpmenu is er een "add-ons disabled" optie. Hiermee wordt Thunderbird 1x zonder actieve add-ons opgestart (dat is dan dus sowieso Engels omdat ook de extra taalmodule NL wordt uitgeschakeld).
Na deze actie kan je Thunderbird sluiten en hierna is de standaardtaal NL weer gezet (als het meezit).
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline HWE64

  • Lid
Re: Lightning in Thunderbird, taalmodule
« Reactie #7 Gepost op: 2017/07/09, 18:09:39 »
Probeer maar een eenvoudige "herstel"-poging. In het helpmenu is er een "add-ons disabled" optie. Hiermee wordt Thunderbird 1x zonder actieve add-ons opgestart (dat is dan dus sowieso Engels omdat ook de extra taalmodule NL wordt uitgeschakeld).
Na deze actie kan je Thunderbird sluiten en hierna is de standaardtaal NL weer gezet (als het meezit).
Uitgevoerd zoals hierboven beschreven. Thunderbird weer Nederland en Lightning Engels. Helaas :'(.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Lightning in Thunderbird
« Reactie #8 Gepost op: 2017/07/09, 23:34:30 »
Onder Extra > Add-ons > Extensies zie ik toch echt de optie Verwijderen, zowel Mint, PCLinuxOS als Ubuntu.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline HWE64

  • Lid
Re: Lightning in Thunderbird
« Reactie #9 Gepost op: 2017/07/10, 10:01:41 »
Onder Extra > Add-ons > Extensies zie ik toch echt de optie Verwijderen, zowel Mint, PCLinuxOS als Ubuntu.
@DeBaas, bij mij zag ik dit niet maar het is toch gelukt. Wat heb ik nu gedaan: Ik heb lightning uitgeschakeld> herstart, lightning was er nog steeds toen opnieuw installeren hoefde nog steeds niet opnieuw herstarten maar wel gedaan. Nog niet goed weer opnieuw installeren en zo wel 4 X achter elkaar en uiteindelijk heeft Lightning de moet maar opgegeven en is in het Nederlands gaan staan.  Je zult dit wel een l... verhaal vinden maar zo is het daadwerkelijk gegaan :).
Ik heb alles weer in NL en daar wonen we.
Thx,  gr Henk

p.s. HP werkt als een speer :laugh:.
« Laatst bewerkt op: 2017/07/10, 10:05:17 door HWE64 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Lightning in Thunderbird
« Reactie #10 Gepost op: 2017/07/10, 16:36:48 »
Citaat
l... verhaal

De bits zijn ondoorgrondelijk ;) 0 1
« Laatst bewerkt op: 2017/07/10, 16:39:15 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL