Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) NM Blijft vragen om wachtwoord (HP Compaq 510 met Ubuntu 12.04)  (gelezen 834 keer)

Hallo mijn Netwerk manager bleef maar vragen om het wachtwoord en maakte geen verbinding met het internet. Nu ben ik gister met mijn laptop op een ander netwerk geweest ver van het mijne en heb het knopje op mijn laptop uitgezet i.v.m. een film kijken. Ik zette vanmorgen de laptop aan en alles was weer als van ouds Heel raar en ik heb geen idee waarom , maar het heeft voor mij gewerkt. Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Blijft je verbinding nu stabiel op langere termijn? Ik heb namelijk hetzelfde probleem op een PC met Wifi adapters die op andere PC's gewoon out-of-the-box werken onder dezelfde Ubuntu versie (14.04 en 12.04). Op deze ene PC blijft de netwerk manager vragen om een paswoord. Heel af en toe doet ie het wel goed maar na een restart begint het hele gedoe weer van voren af aan. Telkens weer zeuren om het paswoord. Het is echter alleen het geval op een specifieke PC dus ik heb het vermoeden dat het toch een combinatie USB adapter vs. moederbord is. Ik wordt er in ieder geval behoorlijk gek van want ik krijg het gewoon niet opgelost. Alle trucen al uitgeprobeerd (energiebeheer uitzetten ed.).

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
@paultje1965: kan zijn dat de afstand tot de router te groot is. Zeker bij ministekkertjes is het ingebouwde antennetje minuscuul.

De gevoeligheid van het piepkleine antennetje kan trouwens verschillen per stuurprogramma: soms is de gevoeligheid net iets hoger in Windows, met het Windows-stuurprogramma.

De router staat ongeveer 5 meter verderop en ik heb het (inderdaad miniscule) Wifi adaptertje maar aan de juiste kant van de PC ingeplugd. Ondanks dat toch gedonder. Ook met de WN821 hetzelfde probleem. Dat ding heeft toch een wat grotere antenne. Ik had ook nog een oude Broadcom PCI wifi kaart liggen en wilde die ook proberen maar toen bleek het moederbordje geen PCI meer te hebben. Tja, ik kan niet aan de gang blijven met het kopen van adapters.

Het blijft toch een vreemde zaak dat de WN725 probleemloos in mijn testPC met Ubuntu 14.04 werkt maar dat het niet lukt op die andere PC. Ik blijf aan een hardware probleem denken, te meer omdat er ook nog regelmatig conflicten zijn op de USB bus die gedeeld wordt met het draadloze toetsenbord/muis. Ik zal er nog eens een apart draadje voor openen.

Hier nog een link waarin precies hetzelfde probleem beschreven wordt. Helaas zonder oplossing!

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/network-manager/+bug/1084364
« Laatst bewerkt op: 2014/05/20, 08:51:22 door paultje1965 »