Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wireless  (gelezen 1154 keer)

Offline Willemtk

  • Lid
wireless
« Gepost op: 2010/12/15, 22:36:44 »
Mijn wireless werkt prima, dat is het probleem niet. Maar ik heb de wireless beveiligd sinds kort, en ik zou graag eens willen weten of er een wireless programma is die mijn wachtwoord op slaat zodat ik hem niet steeds moet invoeren als ik de laptop op start. Want met dat programma van nu moet ik steeds wachtwoord invullen, en de sleutelring wegdrukken. Beetje lastig vind ik dat wel. Vroeger ging dat met WICD, maar die staat er nu op. Maar ik dacht dat als de WICD er op stond dat die andere dan automatisch weg ging, maar ze staan nu naast elkaar. Iemand er mee bekend?


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: wireless
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/15, 23:33:18 »
Sleutelboswachtwoord uitschakelen doe je zo:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Automatisch-aanmelden:-schakel-het-
(punt 37, rechterkolom)

Offline Willemtk

  • Lid
Re: wireless
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/16, 10:25:31 »
Sleutelboswachtwoord uitschakelen doe je zo:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Automatisch-aanmelden:-schakel-het-
(punt 37, rechterkolom)

OK, dat zal wel lukken, bedankt. En het wachtwoord vast zetten? Is er nog een ander programma wireless waar je wachtwoord in vastgezet kan worden? Als dat bij windows kan moet dat bij ons toch ook kunnen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: wireless
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/16, 11:21:53 »
Wat bedoel je met vastzetten? Ubuntu slaat standaard ieder netwerkwachtwoord netjes op in de sleutelbos, hoor...  :)

De tip die ik gaf, betreft alleen het verwijderen van het wachtwoord van de sleutelbos zelf. Daardoor werkt het dan in Ubuntu eigenlijk hetzelfde als in Windows.

Offline Willemtk

  • Lid
Re: wireless
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/16, 12:51:45 »
Wat bedoel je met vastzetten? Ubuntu slaat standaard ieder netwerkwachtwoord netjes op in de sleutelbos, hoor...  :)

De tip die ik gaf, betreft alleen het verwijderen van het wachtwoord van de sleutelbos zelf. Daardoor werkt het dan in Ubuntu eigenlijk hetzelfde als in Windows.

Ja, ik heb het gezien. Ik dacht alleen dat die 2 zaken, wachtwoord voor de sleutelbos, en wachtwoord voor de router,  los van elkaar stonden. Maar het is opgelost nu.

Bedankt