Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: software om moederbord op fouten te checken  (gelezen 1378 keer)

software om moederbord op fouten te checken
« Gepost op: 2013/04/29, 19:20:11 »
Bestaat dit soort software?

Offline jan11000

  • Lid
Re: software om moederbord op fouten te checken
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/29, 19:40:43 »
Er bestaat geen software om alles te testen, dus niet 1 software installeren en je hebt alles getest, voor windows dacht ik ook niet.
Kijk wat overclockers doen, daar wordt de pc getest op stabiliteit.
in linux,
Memtest86 vanaf een bootable cd,
cpuburn in om de hitte van je cpu te checken, dus of je koeling werkt(eigen risico indien het te heet wordt),
Met disk utility kun je de hd checken, en naar smart kijken van je hd,
grafische kaart, op guru3d, daar vind je grafische software om je videokaart te belasten,

in windows wordt dit nog gebruikt,
Atto-bench32
prime95



Re: software om moederbord op fouten te checken
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/29, 19:52:03 »
oke bedankt voor de informatie , memtest net uitgevoerd geen errors gelukkig

Offline jan11000

  • Lid
Re: software om moederbord op fouten te checken
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/30, 12:16:19 »
Bij smart ook kijken naar de,
unload cycle
Indien dit te snel oploopt dan heb je hoge slijtage van de head mechanisme, deze kan de unload beweging maar zo vaak doen, dan gaat deze weigeren.
Unload is dat de head in ruststand gaat om stroom te besparen.

In windows en linux, is het mogelijk dat de hd, dit de hele tijd doet, terwijl dit niet zou moeten.
In mijn hd staat, 2.2 jaar en 1240 unloads. Hier kun je die van jou mee vergelijken.
Zelf heb ik gehad dat ik binnen een week zeer hoge unloads had met een wd green schijf, met een wd schijf kun je met widdle3 de tijd groter maken zodat dit weg gaat.

Dus ook naar de andere waarden kijken van je smart, google hier maar op.

Re: software om moederbord op fouten te checken
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/30, 16:03:25 »
Bij smart ook kijken naar de,
unload cycle
Indien dit te snel oploopt dan heb je hoge slijtage van de head mechanisme, deze kan de unload beweging maar zo vaak doen, dan gaat deze weigeren.
Unload is dat de head in ruststand gaat om stroom te besparen.

In windows en linux, is het mogelijk dat de hd, dit de hele tijd doet, terwijl dit niet zou moeten.
In mijn hd staat, 2.2 jaar en 1240 unloads. Hier kun je die van jou mee vergelijken.
Zelf heb ik gehad dat ik binnen een week zeer hoge unloads had met een wd green schijf, met een wd schijf kun je met widdle3 de tijd groter maken zodat dit weg gaat.

Dus ook naar de andere waarden kijken van je smart, google hier maar op.

Oke, ik heb inmiddels nog geen errors (softwarematig) in het OS ondervonden na het opnieuw instaleren van Lubuntu. Maar ik zal het nog even na checken.