Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nas bereiken vanuit applicaties  (gelezen 1497 keer)

Offline liffey

  • Lid
nas bereiken vanuit applicaties
« Gepost op: 2010/06/13, 11:51:44 »
Ik probeer een nas te bereiken vanuit applicaties, zoals branden en muziekspeler.
Ik kan de nas wel zien, heb hem via netwerkserver toegevoegd, een snelkoppeling gemaakt zodat hij automatisch mount bij het opstarten, echter kan ik hem dus met applicaties niet opzoeken...
Nu moet ik mp3 en foto bestanden lokaal opslaan, dat is niet handig.
Wat moet ik nog uitvoeren om hem ook voor andere applicaties benaderbaar te krijgen?
Alvast bedankt.

Re: nas bereiken vanuit applicaties
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/13, 13:55:59 »
Of de NAS werkt in toepassingen ligt aan de toepassing zelf. Als de programmeur heeft gekozen om geen gebruik te maken van de reguliere methoden om verbinding te maken met een NAS, dan valt er weinig aan te doen. Kwestie van een gebrekkige/luie programmeur.

Offline jan11000

  • Lid
Re: nas bereiken vanuit applicaties
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/14, 14:55:12 »
Een snelkoppeling maken helpt niet, dan heeft de pc nog steeds geen verbinding met je nas.(hij weet alleen het adres waar de nas is).

Ik weet het niet zeker, maar je moet volgens mij in de fstab een koppeling maken, dan gaat de pc met opstarten de verbinding maken.
Van deze koppeling kun je wel een snelkoppeling maken in je home directorie.
Je moet alleen een handleing zoeken hoe je dit moet doen.

http://www.cyberciti.biz/faq/configure-a-system-to-automount-a-samba-share-with-etcfstab/
"ubuntu+automatically connect to nas" dit in google ingeven dan vind je meer handleidingen.