Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] ubuntu installeert wel maar draait niet  (gelezen 488 keer)

[OPGELOST] ubuntu installeert wel maar draait niet
« Gepost op: 2013/01/21, 22:52:15 »
Mijn vrouw heeft een asus Eee PC Flare. Er zit een intel Atom processor in en er draait windows 7 op. Zij wil naar Ubuntu overstappen.
Omdat er geen cd-drive in zit heb ik een usb stick opstartbaar gemaakt  om Ubuntu te installeren. In eerste instantie heb ik Ubuntu 12.10 voor 386-processoren gebruikt. De installatie werd helemaal door lopen, maar Ubuntu startte daarna niet op. Ik kreeg een zwart scherm en meer niet.
Daarna heb ik amd64-versie van Ubuntu 12.04  op de stick gezet. Er wordt van de usb-stick opgestart. Als ik "uitproberen" kies gebeurt er hetzelfde: en zwart scherm.
wie heeft een idee wat er aan de hand is?
Ik heb dringend hulp nodig, want windows is bij de eerste installatie van de machine gewist.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/22, 12:19:17 door Frank te Wierik Hölscher »

Re: ubuntu installeert wel maar draait niet
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/22, 00:15:38 »
Zover ik het op internet lees zit deze Intel chip, gma3600, er in.
Bij installatie kies je met  F6 de nomodeset, geeft even een vreemd beeld ( niet de juiste resolutie) daarna kan je de driver installeren. In de link http://askubuntu.com/questions/162075/my-computer-boots-to-a-black-screen-what-options-do-i-have-to-fix-it meer informatie met plaatjes erbij.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: ubuntu installeert wel maar draait niet
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/22, 12:18:37 »
Opgestart met de shift toets ingedrukt, als root opgestart. het bleek dat /boot helemaal leeg was. Ik heb de stick opnieuw aangemaakt, dit keer met 12.04 er op. Installatie verliep vlekkeloos.

Opgelost