Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lezingen gezocht voor Linux Themadag 2011  (gelezen 2946 keer)

Lezingen gezocht voor Linux Themadag 2011
« Gepost op: 2011/01/31, 15:37:38 »
Er wordt op 21 mei weer een Linux Themadag georganiseerd. Ubuntu-NL is van de partij. Het thema zal Security zijn. Daar is natuurlijk genoeg over te vertellen, een sterk punt van Linux ook. Namens de programmacommissie leg ik hier de vraag neer of er nog leden zijn die het leuk vinden om een presentatie te verzorgen over een security onderwerp.

Onderwerpen waarover we in ieder geval nog lezingen zoeken:

- IP tables simpel uitgelegd voor de eindgebruiker.
- Firewall instellingen in Linux, hoe en wat.
- Sellinux, apparmour.
- Ubuntu voor beginners.
- Rechtenbeheer in Linux voor beginners.
- Encryptie, harddisk versleutelen voor beginners.

Lijkt het je wat, of heb je een ander geweldig security onderwerp waarover je graag wat wilt vertellen, laat het even weten. In deze draad, of via een pm, of via een mail aan thomasdegraaff AT planet PUNT nl  .

P.s. als er nog iemand een spetterende presentatie kan geven over de nieuwe unity interface van Ubuntu die eraan komt, dan wil ik me als lid van de programmacommissie wel hard maken dat er een plekje voor in het programma is. Ook al is het dan niet echt security. :)

Weet je iemand anders die wellicht graag een presentatie over een van de bovenstaande onderwerpen zou willen geven, of die er in ieder geval veel vanaf weet, ook dat hoor ik graag.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Lezingen gezocht voor Linux Themadag 2011
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/31, 15:56:03 »
Allereerst, erg leuk zo'n dag, en persoonlijk vind ik het ook een erg leuk onderwerp!

Wat moet ik me bij zo'n presentatie voorstellen? Liggen daar al regels over vast?
Ik kan daar nergens iets over vinden, wat ik vond is: http://groepen.hcc.nl/home/hccplatform-linux-home/929-persbericht-veiligheid-centraal-tijdens-linux-themadag-op-zaterdag-21-mei.html
Normaal zie ik vaak duidelijke richtlijnen bij Call for Papers/Presentations.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Lezingen gezocht voor Linux Themadag 2011
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/31, 20:22:35 »
Er is geen lijst met regels. Een presentatie duurt 45 minuten, tussen de verschillende presentaties is 15 minuten. Commerciële praatjes zijn niet de bedoeling. Zijn er specifieke vragen, dan horen we die natuurlijk graag.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Lezingen gezocht voor Linux Themadag 2011
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/31, 22:39:21 »
Bedankt, nu ik weet dat elke presentatie 45 minuten duurt heb ik er een stuk beter beeld bij. Het staat in mijn agenda ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Lezingen gezocht voor Linux Themadag 2011
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/01, 23:29:01 »
Betekend dat dat je de dag vrij houdt om eventueel een presentatie te geven? ;)