Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thunderbird en fire fox geven foutmelding bij vivaldi mail  (gelezen 365 keer)

Offline wilfried

  • Lid
thunderbird en fire fox geven foutmelding bij vivaldi mail
« Gepost op: 2017/03/13, 09:43:02 »
Ik gebruik oa. vivaldi mail en deze haalde ik doorgaans gewoon op met thunderbird soms via de web omgeving vanuit fire fox.
sinds gister geeft  thunderbird  ineens de melding dat deze verbinding niet veilig zou zijn en dat de handtekening niet veilig is ( verouderd mogelijk zelfs gebruikt om gegevens te ontfutselen) )  het enige wat ik kan doen om de mail alsnog binnen te halen is een uitzondering toe te voegen maar dat raadt het programma niet aan.
ook wanneer ik naar het web adres ga zowel met chrome en fire fox zowel pc als telefoon. krijg ik de melding dat deze site onveilig is  en het verzoek om me hier weg te halen of om een uitzondering toe te voegen.
Alleen in de vivaldi browser ( welke ik onder het door mij zelden tot nooit gebruikte windows ) gebruik geeft de webomgeving geen melding .
weet iemand van jullie of deze uitzondering gewoon kan toevoegen, heeft dit met recente updates te maken?
Kan ik die uitzondering gewoon toevoegen. vivaldi mail is voor mij wel belangrijk.

overigens heb ik de zelfde melding als ik naar de website van Mark baaiens ga (Markba van  de vrije pc. nl  hier wordt zelfs gezegdt dat het een gerapporteerde phising site is , wat mij sterk lijkt.)
graag een reaktie

Offline wilfried

  • Lid
Re: thunderbird en fire fox geven foutmelding bij vivaldi mail
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/13, 16:25:05 »
dat is niet het geval  ( ik  zou niet eens weten hoe)

ik heb hier 5 linux pc staan en allen incl mijn telefoons geven de zelfde melding . dit na de laatste update van ff
ik vermoed dat het hier mee te maken heeft.
Ik heb  overwogen om de vivaldi browser te installeren voor linux maar ik ben enigzins voorzichtig met dingen van buiten de pakketten.
 maar misschien is het een optie, ik denk dat deze het ook wel zal doen  ik lees dat jij die draait bevalt dat?  het is nl geen open source maar free ware vandaar mijn terughoudendheid. maar dat is een zijspoor. zou het kunnen dat als ik het goed begrepen heb ff ( Mozilla)  flash in de ban heeft gedaan?  en ik lees op de site  van vivaldi dat het oa draait op flash.
 ik heb ook Geary geinstalleer en deze pakt het zonder problemen wel op. Dit geld ook voor k.mail op een kubuntu pc .
zoals je leest ik ben gek op Ubuntu :) :) :) en zijn varianten en doe inmiddels al jaren alles op dit systeem  naar volle tevredenheid incl de rest van het gezin.



Offline wilfried

  • Lid
Re: thunderbird en fire fox geven foutmelding bij vivaldi mail
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/13, 16:39:45 »
ik heb nog even gekeken met een live usb en ook deze geeft de melding  op deze site https://webmail.vivaldi.net/ naar nieuwe omgevin
wanneer ik echter naar de oude omgeving ga niet. ook op de ander pc niet https://mail.vivaldi.net/webmail/ naar oude omgeving
dan heb ik het nog niet over thunderbird die vraagt gewoon om een toestemming om een uitzondering te maken dit heb ik gedaan en nu werkt het wel. maar ik voel me er niet helemaal zeker over. dus vandaar mijn vragen . :D

Offline DeBaas

  • Lid
Re: thunderbird en fire fox geven foutmelding bij vivaldi mail
« Reactie #3 Gepost op: 2017/03/13, 20:58:36 »
Nieuwere browsers beginnen al meldingen te geven als een site niet https is...............
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL