Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Webcam streaming  (gelezen 1219 keer)

Offline kilian

  • Lid
Webcam streaming
« Gepost op: 2010/05/26, 12:43:23 »
Hallo

Ik heb weer eens een vraagje!

Voor een wedstrijd binnen enkele weken zouden we graag live streaming van de aankomstzone hebben.
Intussen heb ik al wat aan het experimenteren geweest en ben bij webcam-server uit gekomen.
Werkt prima met mijn webcammetje en blijkbaar kan ik met gemak zelfs meerdere webcams laten streamen.

Nu is het probleem dat zo'n webcam wel slecht van kwaliteit is. Daarom hadden we gedacht om een camera aan te sluiten.
De USB functie dan zo'n camera zorgt er echter enkel voor dat de harde schijf van die camera wordt weergegeven in het OS.

Ik dacht daarom om eventueel een stukje hardware te kopen waarop we een tulpstekkertje of een s-video kunnen aansluiten om zo de beelden als webcam te gebruiken.
De vraag is nu of jullie zo'n stukje hardware kennen dat goed ondersteund wordt door Ubuntu en of de webcam dan op dezelfde manier toegankelijk is als een USB webcammetje. Ik bedoel dan dat er in /dev/ een extra video* ontstaat.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Kilian

Offline kilian

  • Lid
Re: Webcam streaming
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/28, 23:18:47 »
**update**
Intussen ben ik al wat meer te weten gekomen. Ik moet dus een TV tuner hebben met composite/s-video aansluiting.

Hebben jullie enig idee welke TV tuner betaalbaar is én in Ubuntu werkt?
@mods: mag naar hardware verhuizen!