Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe terug naar je lokale desktop Kubuntu en Citrix  (gelezen 1479 keer)

Offline ramong

  • Lid
Hoe terug naar je lokale desktop Kubuntu en Citrix
« Gepost op: 2015/03/19, 14:36:27 »
Hall Mensen,

Zelf ben ik nog niet zo lang bezig met Linux. Ik heb nu Kubuntu geinstalleerd, omdat ik net zoals PCLinux full Monty verschillende werkvelden wilde hebbben met daarop icoontjes. Ben hier nog niet uit hoe dit te doen. Waar ik nu voor mail is het volgende. Voor mijn werk moet ik inloggen op Citrix. Onder Windows krijg je dan bovenaan een balkje en kan je op home kiezen om weer naar je lokale desktop te gaan.

Nu kan ik onder Kubuntu 14.04 prima met Citrix werken alleen moet de gehele Citrix sessie afmelden om naar mijn Linux te kunnen. Iemand een idee hoe je kan omschakelen. Zie wel als ik met mijn muis naar de linker bovenhoek ga een half blauw rondje en zie ik mijn bureaublad, maar bij klikken blijf ik in Citrix. Kies ik 1 dan zie ik filter en laat hij dat zien wat ik open heb, maar ook daar kan ik niet op klikken.


Iemand een idee. of ervaring hiermee.

Ramon

Re: Hoe terug naar je lokale desktop Kubuntu en Citrix
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/21, 11:57:59 »
Hoi,

Als het goed is kan je bij citrix instellen hoeveel procent van het2scherm inneemt.
Zet dit op 90%, en citrix zal zich als een gewoon programma gedragen dat je kan verkleinen, vergroten en minimaliseren.

Re: Hoe terug naar je lokale desktop Kubuntu en Citrix
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/21, 14:03:39 »
Hier nog een paar foto's ter verduidelijking:







Steven
« Laatst bewerkt op: 2015/03/21, 14:18:10 door steef76 »