Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Ubuntu One blijft "synchroniseren"  (gelezen 639 keer)

Offline Allard

  • Lid
[Opgelost] Ubuntu One blijft "synchroniseren"
« Gepost op: 2014/02/21, 20:48:27 »
Ik heb een probleem met Ubuntu One. Op één of andere manier blijft het "synchroniseren". Als ik een bestand in een folder plaats die dus gedeeld wordt in Ubuntu One dan wordt deze niet geüpload op de Ubuntu One site terwijl die site wel gewoon in de lucht is.

Als ik dus inlog op de Ubuntu One site dan lukt dat prima. Ik heb ook al geprobeerd om alle gelinkte computers los te koppelen en vervolgens opnieuw in te stellen, dat helpt ook niks.

Heeft iemand hetzelfde probleem? Ik gebruik Ubuntu 12.04 LTS 64-bit.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/24, 16:46:15 door Allard »

Re: Ubuntu One blijft "synchroniseren"
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/21, 20:50:12 »
Welke Ubuntu-versie gebruik je? En gebruik je Ubuntu of een andere versie?

Offline Allard

  • Lid
Re: Ubuntu One blijft "synchroniseren"
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/21, 20:52:28 »
Welke Ubuntu-versie gebruik je? En gebruik je Ubuntu of een andere versie?
Ik gebruik momenteel alleen Ubuntu 12.04 op een laptop (moet even zonder pc doen momenteel), het probleem zit hem in als ik een bestand wil uploaden dat hij dus blijft "synchroniseren" en het niet op de server van Ubuntu One plaatst.

Offline Allard

  • Lid
Re: Ubuntu One blijft "synchroniseren"
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/22, 01:35:32 »
Ben ik weer, het lijkt erop dat er meer mensen zijn met dit probleem. Zie http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2205816.
Ik ga er dan vanuit dat het binnenkort wordt opgelost.

Groeten,
Allard

Offline Elvje

  • Lid
Re: Ubuntu One blijft "synchroniseren" (nog niet helemaal opgelost)
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/22, 10:43:33 »
Ik heb hetzelfde probleem... Op alle computers. Het uploaden gebeurt niet meer en dan blijft Ubuntu One op 'Synchronisatie wordt uitgevoerd' staan. Ik heb het nu getest op twee computers met 12.04LTS
Apparaat toevoegen en verwijderen helpt niet. Opnieuw installeren van Ubuntu One ook niet.

Hopelijk komt er inderdaad snel een oplossing...

Offline Allard

  • Lid
Re: Ubuntu One blijft "synchroniseren" (nog niet helemaal opgelost)
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/22, 20:33:39 »
Inmiddels is er op launchpad ook al een melding van gemaakt.  ;)

Re: Ubuntu One blijft "synchroniseren" (nog niet helemaal opgelost)
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/24, 01:14:26 »
Populaire Ubuntu-nieuwssite OMG! Ubuntu heeft het nu ook opgepakt: http://www.omgubuntu.co.uk/2014/02/ubuntu-one-sync-issues-reported Wie weet dat er daardoor wat meer schot in de zaak komt :)

Offline Allard

  • Lid
[Opgelost] Re: Ubuntu One blijft "synchroniseren"
« Reactie #7 Gepost op: 2014/02/24, 16:45:52 »
Volgens mij zijn de problemen inmiddels opgelost zo lijkt het, ik kan in iedere geval weer synchroniseren.  ^-^

Offline Elvje

  • Lid
Re: [Opgelost] Ubuntu One blijft "synchroniseren"
« Reactie #8 Gepost op: 2014/02/24, 20:52:07 »
Hier ook weer!
Nog een klein probleempje in het begin, maar nu is het weer vertrouwd :-) Weer een fijn groen vinkje!

Re: [Opgelost] Ubuntu One blijft "synchroniseren"
« Reactie #9 Gepost op: 2014/02/25, 11:45:08 »
Fijn hoor, die gratis diensten. Sinds Ubuntu One bestaat, al een jaar of wat, heeft het altijd kuren gehad. Ik weet nog in het begin dat het ongelooflijk traag was en een overdrachtssnelheid had van om en nabij de 10 bytes per 24 uur.

Nu probeer ik het opnieuw. Ik wil een mapje maken met daarin bestanden en dit mapje delen met twee co-auteurs. Wel, het delen gaat, de uitnodiging is verstuurd maar vervolgens doet de link in die mail het niet. Die link verwijst "naar z'n eigen" (naar de pagina waar je al bent) en niet naar mijn gedeelde map.

Als ik met m'n Android smartphone een bestand wil uploaden naar dat mapje en ik klik in de U1-app op Add file, dan zegt-ie Pick file with Galerie of Musique (ja, Franse telefoon). Hoe ik een tekstbestand daarheen krijg? Geen idee.

Ergerlijk. Maar wel twee keer het woord Buy dumpen op de voorpagina. Ik weet niet hoe serieus Canonical over wil komen, maar ik kan U1 weinig serieus nemen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: [Opgelost] Ubuntu One blijft "synchroniseren"
« Reactie #10 Gepost op: 2014/02/25, 14:15:09 »
Hier krijg ik nog steeds een "AUTH_FAILED" melding, terwijl het volgens de berichten al opgelost zou moeten zijn.

Re: [Opgelost] Ubuntu One blijft "synchroniseren"
« Reactie #11 Gepost op: 2014/02/25, 23:30:49 »
Als je topic is opgelost nu, dan kun je onderaan het laatste bericht in dit topic klikken op Onderwerp opgelost om het als opgelost te markeren :)