Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Niet zo blij met nvidia driver in 7.04  (gelezen 727 keer)

Offline hang-oor

  • Lid
Niet zo blij met nvidia driver in 7.04
« Gepost op: 2007/05/05, 20:05:46 »
Sinds 7.04 heb ik problemen met de nvidia driver. Alles werkt correct echter ingame wordt niet altijd alles goed weergegeven. Bijvoorbeeld de bladeren aan een boom. Ook wordt het beeld ingame steeds donkerder, je ziet duidelijk dat af en toe het beeld weer een stukje donkerder springt. Het enige wat dan helpt is om opnieuw de game te starten.

In Edgy had ik geen enkel probleem.  Ik gebruik geen 3d-desktop effects (omdat dit te veel fps kost tijdens het gamen)

(wil wel graag de 3D-desktop effects gebruiken maar heb geen zin om elke keer weer deze uit- en aan te zetten, is hier een scriptje voor te maken, zodat bij het starten van een game, de 3D-desktop effect eerst worden uitgeschakeld?)

Niet zo blij met nvidia driver in 7.04
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/05, 22:33:48 »
Als je beryl-manager start komt er een icoontje naast je klok en kan je kiezen welke vensterbeheerder je wil. Jan kan dan Beryl aanduiden als je desktop effects wil. Maar je kan ook Compiz of Metacity (geen desktop effects) aanduiden.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Niet zo blij met nvidia driver in 7.04
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/06, 09:52:52 »
Citaat
(wil wel graag de 3D-desktop effects gebruiken maar heb geen zin om elke keer weer deze uit- en aan te zetten, is hier een scriptje voor te maken, zodat bij het starten van een game, de 3D-desktop effect eerst worden uitgeschakeld?)
dat scriptje is al voor je gemaakt: beryl: vensterbeheerder: metacity. en dan gamen! (zoals @dasaint al opmerkte)