Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Communicatie  (gelezen 4354 keer)

Offline vis

  • Lid
Communicatie
« Gepost op: 2007/09/25, 09:43:24 »
Tot mijn grote verbazing, zijn de forum onderdelen Ubuntu Magazine en Ubuntu documentatie verwijderd onder mijn account. Niet dat ik dit erg vind, maar toch vreemd dat dit gebeurd zonder dat je hiervan op de hoogte wordt gebracht. Nergens is er terug te lezen wat er op de summermeeting is besproken. Is er wel een notulen? Of wordt deze alleen getoont aan de mensen die daar aanwezig waren? Zodat (naar mijn idee) meerdere forum leden tegen onduidelijkheden aanlopen?
Ik weet dat communicatie op dit forum (als het om organisatorische zaken gaat) niet erg het sterkte punt is. Ik hoop dat dit door de summermeeting toch eens een keer gaat veranderen.

Brand los zou ik zeggen....

Vis

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
Communicatie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/25, 10:52:29 »
Same here wat betreft het onderdeel Ubuntu Magazine.

Offline wutnubu

  • Lid
Communicatie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/25, 12:00:33 »
@Vis en KenSentMe,

Vergeet niet waar het om gaat, Ubuntu en Open-source.

Los van goed, fout, gelijk, ongelijk, netjes of juist niet, Ubuntu moet met de "code of conduct" de leidraad zijn.

Voor geinteresseerden:
http://www.ubuntu.com/community/conduct
en
http://forum.ubuntu-nl.org/message/54338 (met dank aan bartek)

We willen allemaal hetzelfde volgens mij.

En dat dat goed, gelijk en netjes moet staat natuurlijk niet ter discussie.

Meest vriendelijke groet

Offline SWAT

  • Administrator
Communicatie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/25, 12:45:38 »
Je had natuurlijk ook gewoon een bericht kunnen sturen richting de moderators ipv een topic hierover te openen, maar dat terzijde. Ik heb nog geen tijd gehad om de notulen te maken, dus zodoende. Er is o.a. besloten een eind te maken aan het magazine.

Communicatie
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/25, 13:13:12 »
Het was wel handig geweest en respectvol naar Vis en Kensentme wanneer ze eerst op de hoogte gesteld waren van het feit dat ze geen toegang meer hebben tot de betreffende plekjes op het forum.
De gang van zaken verdient geen schoonheidsprijs.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline vis

  • Lid
Communicatie
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/25, 14:25:44 »
Natuurlijk stuur ik geen PM naar de mods, ik weet toch ook wel dat Dennis over het forum gaat. Aangezien ik al wekenlang probeer Dennis te bereiken via de mail en echt nooit antwoord krijg, doe ik het maar zo. Ik weet het anders ook niet meer. Ik ben een aantal keer bij de vergadering geweest van het magazine en heb me ook altijd hiervoor willen inzetten, doe nog steeds van alles voor Full Circle en ik word zonder enige vorm van uitleg uit het betreffende deel van het forum geknikkerd. Sterker nog: ik wist niet eens dat ik in het documentatieteam zat, maar zat er blijkbaar opeens in. En vervolgens opeens niet meer.
Ik snap werkelijk niet wat nou het vrijwilligersbeleid is van Ubuntu-nl. Hoe willen jullie nou serieus mensen bij Ubuntu betrekken als jullie niet willen communiceren (organisatorisch)?

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Communicatie
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/25, 14:49:33 »
Dit gaat als het goed is allemaal veranderen, dit is ook besloten in de meeting.
Echt netjes is het ook niet gegaan zo, idd.

Hoe het komt dat je bij het documentatieteam was ingedeeld weet ik ook niet, maar ook dat is/was een beetje slordig.

@SWAT: het lijkt mij heel verstandig als er vandaag of morgen een bericht wordt gepost met de stand van zaken/belangrijke beslissingen van de meeting. Hoeven niet perse de hele notulen te zijn, maar het zal wel een hoop vervelende misverstanden voorkomen.

Offline SWAT

  • Administrator
Communicatie
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/25, 14:58:53 »
Ik zal even kijken of ik er een kort nieuwsberichtje van kan maken. Tevens was vis niet bij het documentatieteam ingedeeld, maar was dit conform de afspraken tijdens de meeting. Stay tuned for more information

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Communicatie
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/25, 16:28:57 »
Citaat van: SWAT
Ik zal even kijken of ik er een kort nieuwsberichtje van kan maken. Tevens was vis niet bij het documentatieteam ingedeeld, maar was dit conform de afspraken tijdens de meeting. Stay tuned for more information
Voor alle duidelijkheid: tijdens de vergadering is de *mogelijkheid* besproken om vis in te delen bij het documentatieteam. Meer niet. Het is aan mij overgelaten om mensen daarvoor te benaderen.

Dat heb ik inmiddels gedaan en het team is gevormd. vis maakt daar geen deel van uit.

@vis: natuurlijk hoop ik wel, dat je wil bijdragen aan de documentatie, als je daarvoor goede ideeen hebt.  :-)   Dat geldt trouwens voor ieder "gewoon" lid van het forum. Het documentatieteam zal die ideeen dan beoordelen.

Groet, Pjotr.

Offline vis

  • Lid
Communicatie
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/25, 16:35:01 »
Ik denk dat het hier er niet echt om gaat of ik nou wel of niet in het documentatie team zit. Het gaat mij (zoals het onderwerp al zegd) erom dat de communicatie niet bijzonder goed verloopt en er een hoop verwarring hierdoor ontstaat.

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
Communicatie
« Reactie #10 Gepost op: 2007/09/25, 17:58:03 »
Citaat van: w.hellinga
@Vis en KenSentMe,

Vergeet niet waar het om gaat, Ubuntu en Open-source.

Los van goed, fout, gelijk, ongelijk, netjes of juist niet, Ubuntu moet met de "code of conduct" de leidraad zijn.

Voor geinteresseerden:
http://www.ubuntu.com/community/conduct
en
http://forum.ubuntu-nl.org/message/54338 (met dank aan bartek)

We willen allemaal hetzelfde volgens mij.

En dat dat goed, gelijk en netjes moet staat natuurlijk niet ter discussie.

Meest vriendelijke groet
Ik antwoordde alleen om aan te geven dat ik geen toegang meer heb tot Ubuntu Magazine.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Communicatie
« Reactie #11 Gepost op: 2007/09/25, 18:19:19 »
Citaat van: KenSentMe
Ik antwoordde alleen om aan te geven dat ik geen toegang meer heb tot Ubuntu Magazine.
Dat bestaat niet meer KenSentMe :(
Niemand heeft dus nog toegang...
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline dude

  • Lid
Communicatie
« Reactie #12 Gepost op: 2007/09/25, 20:12:21 »
@ SWAT, pjotr123, w.hellinga, bartek (vergeef me als de verkeerden noem of niet noem!)

Ik weet niks van jullie beslissing, dus daar heb ik geen mening over.

Maar de werkomgeving van vrijwilligers sluiten zonder daarover te communiceren is absoluut niet ubuntu. Bij de stammen van noordelijk Kwazulu in het Zuid-Afrika waar de Ubuntu filosofie vandaan komt, begroeten mensen elkaar met "ik zie u" (sawu bona) en de tegengroet luidt "hier ben ik" (sikhhona). De volgorde is belangrijk: doordat je een ander ziet, kan de ander bestaan. Volgens de ubuntu ethiek is iemand negeren nog erger dan minachten: je geeft aan dat een ander niet bestaat. Geen wonder dat een vrijwilliger zich tekort gedaan voelt als je niet communiceert. Jullie kunnen de angel uit de discussie halen door te erkennen dat je naar Vis had moeten communiceren. Als jullie wel hebben gecommuniceerd maar het is niet aangekomen, doet het melden van wat feiten ook wonderen.

@ Vis

Vervelend voor je: ben je ergens mee bezig en is zonder je iets te zeggen de stekker eruit getrokken. Ga ervan uit dat het geen opzet is, hooguit onhandig. Er moet een hoop gebeuren om een goede Nederlandstalige Ubuntu organisatie op te richten. Tot die tijd zullen er waarschijnlijk dingen mis blijven gaan as things fall through the cracks.

Offline Math.

  • Lid
Communicatie
« Reactie #13 Gepost op: 2007/09/25, 20:33:06 »
Ja, ik ben ook stomverbaasd. Ineens wordt alles zo van de tafel afgeveegd. Het hele topic is dus helemaal weggegooid?? Zo van, 'wat er niet meer is is er ook nooit geweest'? Kijk, ik vind het ook erg jammer dat het met magazine uiteindelijk niet gelukt is, maar ik heb er wel m'n best voor gedaan en nu krijg ik het gevoel alsof ik nu zelf ook een beetje weggegooid wordt.

Ik kan nu niks meer, geen berichten etc. terug lezen van hoe het is gegaan!

Het is niet gelukt, dus we gooien alles maar weg... Ik weet niet wie deze beslissing heeft genomen, maar ik vind het dieptriest zoals dit zomaar even gedaan wordt. Ik had er op z'n minst even een bericht van mogen krijgen, niet?

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Communicatie
« Reactie #14 Gepost op: 2007/09/25, 20:48:12 »
Vindt het ook een beetje slordig. SWAT of Dennis; er moet nu echt een nieuwsberichtje komen hoor, zo krijg je allemaal vervelende misverstanden.

Math., het magazine gaat inderdaad niet door, maar er is wel besloten alle artikelen om te werken naar documentatie.
Ik weet dat je er heel veel mee bezig bent geweest en vindt dit dus ook slordig. Misschien kunnen we de al afgewerkte artikelen als losse PDF-manuals beschikbaar stellen?

Offline Math.

  • Lid
Communicatie
« Reactie #15 Gepost op: 2007/09/25, 20:55:04 »
Zoals je terug kunt lezen bij het forum Ubuntu Magazine (ownee, die bestaat natuurlijk niet meer!!! :mad:) ...had ik al aangegeven m'n werk te willen overdragen. Ik zal dus binnenkort eens de boel bijelkaar bundelen en het ingepakt ergens vrij geven...

Offline SWAT

  • Administrator
Communicatie
« Reactie #16 Gepost op: 2007/09/25, 21:27:02 »
Het magazine liep al lang(er) niet lekker, maar we gaan het geheel in een andere vorm gieten.

Sander50, heb jij tijd die ik kan lenen, ik kom tijd tekort ;) Zoals gezegd, we zijn ermee bezig, stay tuned.

Offline Math.

  • Lid
Communicatie
« Reactie #17 Gepost op: 2007/09/25, 21:30:48 »
Dus dan gooien we de boel maar gewoon weg, stellen we er niemand van op de hoogte, zand ervoor en klaar is kees?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Communicatie
« Reactie #18 Gepost op: 2007/09/25, 23:00:46 »
@ Math: Nee hoor, 't wordt in een andere vorm gegoten, hoe kan ik je nog niet vertellen maar er wordt aan gewerkt.
't Zal verschijnen in een soort van column op deze site maar hoe of wat moet nog bekeken worden
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Communicatie
« Reactie #19 Gepost op: 2007/09/26, 10:08:38 »
Het is jammer dat het idee opgegeven is.  Ik begrijp wel dat er met het fullcirclemagazine een goed alternatief is en dat dubbel werk overbodig is.  Maar anderzijds is het ook zo dat er bij fullcirclemagazine besloten is dat niet alle artikels meer vertaald zullen worden (enkel de howto's blijven over).

Een Nederlandstalig magazine dat af en toe ook eens een luchtig onderwerp brengt, toegespitst op Nederland en Vlaanderen, zou volgens mij toch niet zo slecht zijn.

En ja, ook ik vind het jammer dat er niet beter gecommuniceerd is hierover.  Een beetje uitleg en een slotje op het topic zou een heel ander beeld gegeven hebben dan het topic volledig te verwijderen.

Communicatie
« Reactie #20 Gepost op: 2007/09/26, 23:27:41 »
Zie ook http://forum.ubuntu-nl.org/topic/15022 -- er is overigens niets weggegooid: het forumonderdeel bestaat nog, maar is onzichtbaar.