Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe update Flash: Shockwave Flash 11.2.202.491  (gelezen 849 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Nieuwe update Flash: Shockwave Flash 11.2.202.491
« Gepost op: 2015/07/17, 09:47:37 »
Vanmorgen kwam weer een nieuwe update van Flash binnen: Shockwave Flash 11.2.202.491

De waarschuwing in Firefox is verdwenen, maar verder is het volkomen onduidelijk wat precies de bedoeling is van deze update. Ik lees wel uit derde hand dat deze update de problemen oplost, maar ik heb er eerlijk gezegd goed de buik van vol.

Flash is een uiterst irritant ding geworden. Ik heb hem uit mijn systeem gegooid en nou maar eens zien hoeveel gezeur dat geeft.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Nieuwe update Flash: Shockwave Flash 11.2.202.491
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/17, 10:24:33 »
Je hebt gelijk.

Maar ik ben benieuwd hoeveel keer ik nu dat irritante "Geen flash" nog voor mijn neus krijg als ik helemaal geen Flash meer op het systeem heb. Terugzetten is zo gebeurd, dus waarom niet?

Met dit soort heftige veiligheidsproblemen ben ik niet van het soort dat iets gelooft "op de blauwe ogen" en Flash staat toch wel bekend als gatenkaas wat veiligheid betreft. Ik ga het wel proberen zonder, ook al omdat er wel wat distro's zijn die hem niet meer meegeven. Dat lijkt me ook geheel passen in de open source gedachte, al ben ik daarin zeker niet erg strikt.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline RikRik

  • Lid
Re: Nieuwe update Flash: Shockwave Flash 11.2.202.491
« Reactie #2 Gepost op: 2015/07/17, 10:27:37 »
Niet alleen Linux-gebruikers worden  beroerd van alle Flash perikelen..  ;)
Zonder Flash kan je problemen  verwachten op b.v. nieuws sites en Facebook...
Flash is b.v. ook niet aanwezig op een Android tablet... wie hoor je daar over klagen? 

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Nieuwe update Flash: Shockwave Flash 11.2.202.491
« Reactie #3 Gepost op: 2015/07/17, 10:31:00 »
Flash is b.v. ook niet aanwezig op een Android tablet... wie hoor je daar over klagen?

Oh? Nou, dan moet dat toch ook kunnen op mijn Xubuntu bak? LOL!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline RikRik

  • Lid
Re: Nieuwe update Flash: Shockwave Flash 11.2.202.491
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/17, 10:33:23 »
Flash is b.v. ook niet aanwezig op een Android tablet... wie hoor je daar over klagen?

Oh? Nou, dan moet dat toch ook kunnen op mijn Xubuntu bak? LOL!
We gaan gewoon stoppen met Flash, ik gebruik Shumway als alternatief  ;)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Nieuwe update Flash: Shockwave Flash 11.2.202.491
« Reactie #5 Gepost op: 2015/07/17, 11:57:40 »
We gaan gewoon stoppen met Flash, ik gebruik Shumway als alternatief  ;)

Ik zag de discussie! Dat lijkt me een optie, maar ik kijk het vooralsnog even aan zonder "Flats".
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Nieuwe update Flash: Shockwave Flash 11.2.202.491
« Reactie #6 Gepost op: 2015/07/17, 16:16:20 »
Je moet ook niet overdrijven; Flash heeft al jaaaaaaren veiligheidsproblemen en dat heeft niemand tegengehouden om het toch te gebruiken.
Nu met de melding van Symantec is ineens heel de Linux-wereld vol vuur en vlam; wegens 'we zijn niet meer veilig' .................

Gezond verstand primeert in onzekere zaken, er zijn heus nog dingen die niet veilig zijn waar je steevast nu mee aan het stoeien bent.

In ieder geval: installeer sowieso elke update die je tegenkomt ivm Flash !!! Maar erg zenuwachtig hoef je niet te zijn: exploits zijn evengoed nog mogelijk met Java, Flash enzovoort ! Het mannetje achter de computer is eerder de verantwoordelijke voor zware problemen, niet zozeer een gat in de software.  :evil:
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline RikRik

  • Lid
Re: Nieuwe update Flash: Shockwave Flash 11.2.202.491
« Reactie #7 Gepost op: 2015/07/17, 16:31:18 »
Tja, de lekken in Flash worden gevonden door het project Zero team van Google. 
Project Zero is nogal fanatiek bezig met het zoeken van lekken in software,Flash van  Adobe is volgens mij gemakkelijk scoren..
Het zal me niet verbazen dat de werknemers van Adobe toe zijn aan een welverdiende vakantie. =D
Zie hier de info over de laatste update:
googleprojectzero.blogspot.nl/2015/07/significant-flash-exploit-mitigations_16.html

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Nieuwe update Flash: Shockwave Flash 11.2.202.491
« Reactie #8 Gepost op: 2015/07/17, 18:10:22 »
Ik heb het idee dat dit hele gebeuren bij de gebruikers van "dat andere erg veel gebruikte computersysteem" totaal niet speelt :D
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Nieuwe update Flash: Shockwave Flash 11.2.202.491
« Reactie #9 Gepost op: 2015/07/17, 18:18:19 »
ook daar hoor, maar ja, daar lezen we HIER niets over nee.

Oh toch wel? Ik kom zeker niet overal, maar ik zie toch bitter weinig reuring ... . Nog geen piepklein rimpeltje in de vijver, zeg maar.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Nieuwe update Flash: Shockwave Flash 11.2.202.491
« Reactie #10 Gepost op: 2015/07/17, 18:29:07 »
Offtopic:
[sarcasme] Nee, die zijn dergelijke malware fratsen inmiddels zo gewend dat ze er niet meer wakker van liggen. [/sarcasme]
 ;)

JohPoe

  • Gast
Re: Nieuwe update Flash: Shockwave Flash 11.2.202.491
« Reactie #11 Gepost op: 2015/07/17, 18:39:55 »
Offtopic:
[sarcasme] Nee, die zijn dergelijke malware fratsen inmiddels zo gewend dat ze er niet meer wakker van liggen. [/sarcasme]
 ;)
Is realiteit :-) Wat anders kan je doen dan updaten, updaten en updaten en afwachten wanneer de volgende update komt.
Vraag: hoevaak laat jij je systeem bijwerken met de updates en waarom installeer je die updates ;-)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Nieuwe update Flash: Shockwave Flash 11.2.202.491
« Reactie #12 Gepost op: 2015/07/17, 18:58:23 »
Updates staan hier op automatisch aan, maar ik volg het nieuws en hou dingen als dit Flash gebeuren in de gaten. Ik heb geen behoefte aan gedonder in mijn PC.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

JohPoe

  • Gast
Re: Nieuwe update Flash: Shockwave Flash 11.2.202.491
« Reactie #13 Gepost op: 2015/07/17, 19:24:02 »
Updates staan hier op automatisch aan, maar ik volg het nieuws en hou dingen als dit Flash gebeuren in de gaten. Ik heb geen behoefte aan gedonder in mijn PC.
We krijgen via diverse kanalen er ingestampt dat we moeten updaten om ons systeem veilig te houden. Dat doen we dan ook braaf (mag ik aannemen).
Maar soms breekt er een soort van paniek uit wanneer bepaalde software als + als + als een probleem kan geven en er is nog steeds geen update beschikbaar. Dan vraag ik mij af wie verdient hier nou aan?
Bij windows is het wel zeker dat je systeem door zo'n flash probleem niet veilig is maar waarom is dat op een linux systeem nu ook plots een probleem? Ik begrijp het niet helemaal of is dit een voorbode van meer 'ook op linux systemen van toepassing? '
Ik heb zowel van mijn windows als linux systemen Flash verwijderd en tot nu toe kan ik niet zeggen 'ik mis het' :-)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Nieuwe update Flash: Shockwave Flash 11.2.202.491
« Reactie #14 Gepost op: 2015/07/17, 19:40:03 »
Ik heb zowel van mijn windows als linux systemen Flash verwijderd en tot nu toe kan ik niet zeggen 'ik mis het' :-)

Ik wel. Ik had graag de NPO stream van de Tour bekeken, maar dat is geloof ik alleen Flash. Daar bij de NPO zijn ze al vijf jaar aan het knutselen aan HTML5. Lekker hè? Nou, dan maar geen Tour en weg met de NPO.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Nieuwe update Flash: Shockwave Flash 11.2.202.491
« Reactie #15 Gepost op: 2015/07/17, 20:42:04 »
Nogmaals, ik kijk NPO gewoon met de versie 11,2,202,491.

Krijg gewoon de veiligheidsupdates.

Ik ondervind geen hinder en waar moet ik nu bang voor zijn?
Vertel het mij!

Ik vind het allemaal maar overdreven, opgefokt en bangmakerij taal.

Dat vraag ik me ook wel af. Zitten hier een paar mensen over onze hoofden heen een raar spelletje te spelen soms?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021