Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Applications menu/gnome loopt vast, verkeerde instelling,bug?  (gelezen 641 keer)

Offline j0n

  • Lid
Hallo iedereen, (mijn eerste post :) )

Sinds 2 weken gebruik ik Ubuntu (10.10) op mijn nieuwe notebook (HP mini 210). Ben tot zover erg tevreden over Ubuntu. Maar ik loop tegen een klein probleempje aan wat mij stoort. (Misschien is het een domme beginners vraag/probleem).

Als ik in gnome klik op Applications>Programming>Padre>Entire menu> en dan 'Add this as menu to panel' selecteer... vervolgens klik ik heel snel in begin scherm van Applications dan loop mijn menu/gnome vast. (Het gebeurd trouwens ook als ik andere Applications onderdelen selecteer)Vervolgens kan ik weinig doen dus reboot ik het systeem.

Ik heb geprobeerd mijn probleem te filmen, via dekstop recorder maar die loopt ook vast wanneer het probleem optreedt. Daarom via een gsm gefilmd (sorry voor de slechte kwaliteit)
http://www.youtube.com/watch?v=BQ8nqibZq-E

Hopelijk is het duidelijk genoeg om mijn probleem te begrijpen.Is er misschien iemand die mij hier meer over kan vertellen? Of een oplossing weet.

Vriendelijke groeten,

j0n

Re: Applications menu/gnome loopt vast, verkeerde instelling,bug?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/05, 11:56:55 »
ow dat is een heel raar probleem ....

Wat je alvast kan doen is het volgende:

ga via Systeem/ Voorkeuren/ Toetsenbord en kies vervolgens het tabblad indelingen

kies in dat tabblad de opties.

in de lijst ga je naar 'toetscombinatie om X server af te breken' en vink Ctrl+Alt+Backspace aan.

Mocht je terug zo'n vastloper hebben druk je die toetscombinatie in en kom je terug bij het aanlogscherm en kan je vervolgens Gnome terug laden.

Daarmee is je eigenlijke probleem nog niet opgelost, maar het vermijdt wel dat je telkens moet rebooten.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline j0n

  • Lid
Re: Applications menu/gnome loopt vast, verkeerde instelling,bug?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/05, 13:10:48 »
Bedankt voor je reactie Joris!

Ik heb het het nog niet uitgevoerd, maar zal het proberen.
Misschien dat het met Ubunu 11 wel goed werkt.(hoop ik  :rolleyes:)