Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraag over REDO, Ubuntu 14.04.3 LTS  (gelezen 231 keer)

Offline JAM

  • Lid
Vraag over REDO, Ubuntu 14.04.3 LTS
« Gepost op: 2016/06/15, 17:58:44 »
Het volgende over REDO:
Heb een 1 TB HDD in mijn pc waarvan 261 GB gebruikt.
Ik heb een totale backup gemaakt op een externe HDD met REDO, wel eerst geformatteerd in Ext4, wat een bestand opleverde van 108 GB.
Even later heb ik nog een zelfde backup gemaakt, nu was het bestand 32 GB......vreemd
Omdat ik het niet vertrouwde heb ik de HDD weer geformatteerd en weer een backup gemaakt. Nu is het bestand 258 GB... nog vreemder.
Wie weet hoe die enorme verschillen tot stand komen en welke backup is nu goed?

Frederik

  • Gast
Re: Vraag over REDO, Ubuntu 14.04.3 LTS
« Reactie #1 Gepost op: 2016/06/15, 18:09:29 »
Laat ik maar een voorzichtige poging wagen omdat je de vraag wederom stelt en die van gisteren nog niet is beantwoord.
Omdat de verschillen in de backups zo groot zijn vraag ik me of of je die backups op dezelfde manier hebt gemaakt en daarmee bedoel ik: zijn alle partities aangevinkt (REDO doet dat uit eigener beweging).
Hoe groot een backup in jouw  situatie moet zijn kan ik niet beoordelen maar een backup bestand van 258GB ten opzicht van een 261GB bestandssyteem lijkt mij absurd groot.
Is er niet per ongeluk nog een andere externe bron meegenomen in de backup?

Of een backup geslaagd is kun je alleen controleren door de backup weer terug te zetten en dan zien of alles klopt.

Offline JAM

  • Lid
Re: Vraag over REDO, Ubuntu 14.04.3 LTS
« Reactie #2 Gepost op: 2016/06/15, 18:45:41 »
Frederik,

Denk van niet hoor, ik heb maar 1 schijf met 2 partities, waarvan 1 kleintje voor de swap en rest om te gebruiken.
Zal morgen de zaak nog eens overdoen, of ernaast zetten op de externe hdd...ter vergelijking.
Hoop dat 16.04.1 snel uitkomt, misschien dat dan e.e.a verbetert?