Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: random X-freeze na install NVidia drivers  (gelezen 598 keer)

Offline Laus_2

  • Lid
random X-freeze na install NVidia drivers
« Gepost op: 2010/08/16, 15:03:09 »
Hoi,
Ik maar er toch even een topic voor aan. Ik vind de info die her en der verspreid staat te onduidelijk om iets mee te kunnen. Mss dat er hier meer mensen met hetzelfde probleem zitten. En mss is er ook een makkelijk te documenteren workaround.

Situatie:
Intel E4300, 2GB ram, Asus P5B mobo, Zotac G220 gpu. Dual boot met W7. 10.04 geïnstalleerd. Downloaden alle updates, installeer NVidia-driver (1.95 oid).

Vanaf dat moment, bevriest het systeem op willekeurige momenten. Soms gelijk na starten, soms pas na 5 minuten. Ligt zeker niet aan FF (al is die ook zo onstabiel als wat), ligt ook niet aan Synaptic en andere appz.

De originele of de nieuwere Lucid-kernel maken geen verschil. Oudere of nieuwste NVidia driver versie maakt geen verschil. Geen updates uitvoeren maakt ook geen verschil.

Met de nouveau-driver nergens last van alleen geen VDPAU of 3D.

Onduidelijk is of dit een driver-issue is, of een x-server issue. Welke logs moet ik controleren en waar zitten die?

Alle info is welkom, iig bedankt voor de moeite. Als dit naar het installatie-forum moet, is dat ok. Binnenkort even Kubuntu proberen. Er moet toch een stabiele basis te vinden zijn. Het gaat (later) om een mix van HTPC met XBMC of Myth en een gewone desktop.
gr. Laurens.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/16, 15:11:19 door Laus_2 »