Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu screencasts  (gelezen 4525 keer)

Offline siegi

  • Lid
ubuntu screencasts
« Gepost op: 2009/06/30, 00:32:59 »
Er staat een link op de hoofdpagina van de documentatie naar de Engelstalige ubuntu screencasts.

Maar het lijkt me daar eigenlijk redelijk stil, de laaste getoonde op de pagina is van september 2007. Misschien zijn er nieuwere maar die zie ik toch niet direct.
Misschien deze link verwijderen?


Re: ubuntu screencasts
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/30, 20:25:44 »
Of we maken zelf een pagina op onze wiki met Nederlandse screencasts :) Daar wil ik best aan meehelpen :)

Offline siegi

  • Lid
Re: ubuntu screencasts
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/30, 21:09:48 »
Oorspronkelijk ging het topic over, wel of niet vermelden van de screencasts.
De meeste dingen kun je volgens mij perfect uitleggen via een documentatie.
Een screencast kost veel werk voor een iets beter begrijpbaar resultaat. Alhoewel een screencast ook nadelen heeft, je kan het bijv niet afprinten als documentatie.

Als je jezelf achter het maken van screencast wil zetten, kan ik alleen maar zeggen ga je gang. Leuk intiatief, maar bedenk wel dat je best ook niet teveel hooi op een vork neemt. Dit wreekt zich na een tijd op de kwaliteit van het afgeleverde werk.

Re: ubuntu screencasts
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/30, 21:13:45 »
Ik heb nog 2 dagen school, vrijdag is mijn eerste vakantiedag en heb ik 7 weken vakantie. In die tijd kan ik best een aantal screencasts maken :)

Maar kunnen we die screencasts dan ook op de wiki zetten als ik ze bijv. op YouTube of blip.tv ofzo upload? Blip.tv ondersteunt .ogv en wordt gebruikt door KDE, dus als je liever hebt dat ik het daar upload wil ik dat wel doen :) Maar kan dat dan op de wiki?

Offline siegi

  • Lid
Re: ubuntu screencasts
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/30, 21:18:10 »
Uploaden in Opensource formaat lijkt me altijd beter. Maar youtube wordt ook vaak gebruikt door ubuntu, kijk maar naar het ubuntu devs kanaal op youtube.

Re: ubuntu screencasts
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/30, 21:20:06 »
Dat klopt... Tja, wordt een moeilijke keuze dan... Ik doe het denk ik wel op YouTube dan, aangezien ik daar toch al een account heb.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: ubuntu screencasts
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/28, 22:23:27 »
Is dit Ubuntu-NL screencasts, "Screencasts for the Dutch Ubuntu website" geworden?

Wat is de link tussen Ubuntu-NL en deze pagina? Is een verwijzing naar de verschillende video's via een wiki-pagina onvoldoende? Zijn er verdere ideeën met deze pagina?

Het filmpje "Plasma-thema's installeren via GHNS" is duidelijk te zien en te volgen. Helaas is niet duidelijk te zien wat het resultaat is, nu is alleen te zien (als je goed oplet) dat de onderste balk krijgt een iets andere kleur krijgt. Is het een idee daar iets meer van te laten zien?

Klik links bovenin op Documentatie

Re: ubuntu screencasts
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/28, 22:35:47 »
Dat filmpje was slechts een eerste test, om te zien of alles duidelijk was als ik het op YouTube zette. Ik ben van plan het nog te gaan verbeteren, met mogelijk gesproken tekst erbij.

Ik upload de filmpjes op YouTube, dus daar moest ik wel een account voor hebben. Zodoende heb ik hem ubuntunlscreencasts genoemd, omdat ik de screenvast voor Ubuntu-NL (wiki) maak.

En omdat het voor de wiki is, mag natuurlijk een verwijzing naar het filmpje vanaf de wiki niet ontbreken.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: ubuntu screencasts
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/29, 00:38:59 »
Prima. Wat gebruik je voor de screencasts? gtk-recordMyDesktop?

Zijn er mogelijkheden voor samenwerking met meerdere google-accounts of moet ik het zo niet zien?
Klik links bovenin op Documentatie

Re: ubuntu screencasts
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/29, 20:18:24 »
Ik gebruik recordmydesktop zonder front-end ;)

Wat bedoel je precies met samenwerking? Kun je dat iets verduidelijken?

Offline siegi

  • Lid
Re: ubuntu screencasts
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/29, 20:38:07 »
Volgens mij bedoeld testcees met samenwerken, gewoon zoals nu gedaan wordt met de documentatie.

Dit vereist natuurlijk dat meerdere mensen iets kunnen uploaden naar die groep in youtube.



Re: ubuntu screencasts
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/29, 21:03:37 »
Ah, op die manier. Ik zou voor nu niet weten hoe dat zou kunnen. Ik zou het wachtwoord kunnen geven, maar dan is er weer kans dat er iemand is die het zomaar wijzigt... Ik zal eens kijken of ik een oplossing kan vinden...

Offline Thijsg

  • Lid
Re: ubuntu screencasts
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/29, 21:05:37 »
Iemand uploadt een .avi naar een uploadsite, Heimen zet het erop met een vermelding van de auteur?

Re: ubuntu screencasts
« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/29, 21:06:19 »
Iemand uploadt een .avi naar een uploadsite, Heimen zet het erop met een vermelding van de auteur?

Das wel een idee ja :)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: ubuntu screencasts
« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/29, 22:37:32 »
Volgens mij bedoeld testcees met samenwerken, gewoon zoals nu gedaan wordt met de documentatie.
Zoiets.
Ik zou het wachtwoord kunnen geven
Nee, zoiets zeker niet. Meer zoals je gezamenlijk een Google kalender kan hebben.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: ubuntu screencasts
« Reactie #15 Gepost op: 2009/11/30, 16:38:27 »
Ik zou voor nu niet weten hoe dat zou kunnen, misschien weet iemand anders het?