eendje: er is een open source versie van zowel Qt als van Qtopia waarmee je mag maken wat je wil, enige restrictie is dat - als je het programma vrijgeeft - het wel onder een open source licentie (bv. GPL) moet vrijgegeven worden. Qtopia apps zijn in principe Qt apps (eventueel met kleine aanpassingen om het beter op een klein scherm te laten passen) die gecompileerd zijn met de Qtopia compiler.
Packen van widgets kan dan wel handig zijn, maar elke degelijke toolkit kan zoiets.. Qt heeft er bv. een heel layout systeem voor:
http://doc.trolltech.com/4.3/layout.htmlPython op een PDA is nooit zo goed als een gecompileerd programma omdat een PDA altijd maar beperkte systeembronnen heeft.. maar het is wel mogelijk.. met PyQt4 dus ook. Maar hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet. Ik heb net Qtopia gecompileerd en heb wat C++-apps getest in een virtuele framebuffer (soort van emulatie), maar ik weet nog niet hoe ik PyQt4 apps moet draaien daarin.
edit: volgens mij moet het dan met zoiets als dit
http://www.vanille-media.de/site/index.php/projects/python-for-arm-linux/Double12: 20 minuten zoiets.. kan sneller voor zo'n klein project, maar ik had moeilijkheden met Python (ik ben eigenlijk vooral een C++-programmeur) en ik moest wat opzoeken om SDL Mixer te integreren voor het geluidje (via pygame heb ik dat nu gedaan)..
Ik verkies meestal C++ over Python, maar in sommige gevallen gaat het ontwikkelen in Python gewoon een stuk sneller.. Maar C++-programma's zijn bijna altijd sneller in uitvoeren en verbruiken minder ram. Voor het programma waar ik aan werk (Mixxx) is het eigenlijk geen keuze meer.. audioverwerking vereist C of C++ omwille van performance redenen. Maar ook voor andere programma's kies ik vaak voor C++... is een gewoonte geworden
en ik kan er ondertussen vrij goed mee werken