Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Crashende browsers  (gelezen 1462 keer)

Crashende browsers
« Gepost op: 2016/03/09, 09:37:18 »
De laatste tijd heb ik steeds meer last van crashende browsers in Ubuntu 14.04 LTS, waarbij Firefox de meeste problemen geeft.
Soms crasht Firefox direct bij het opstarten en komt dan met het schermpje Quit Firefox of Restart Firefox.
Vervolgens klik ik op restart Firefox en crasht weer, na een keer of  8 op restart Firefox te hebben gedrukt start alles gewoon op maar ben dan wel al mijn opgeslagen wachtwoorden en bezochte sites kwijt.

Ook crasht Firefox standaard bij het bezoek aan Facebook, na het scrollen van de tijdlijn verbreekt Firefox de internet verbinding om even later te crashen.

Het gaat om Firefox 44.0.2 zonder toegevoegde extensies en ook geen Flash geïnstalleerd.

Ik heb alle tips die ik op internet kan vinden inmiddels wel uitgeprobeerd maar zonder succes.

Misschien dat hier iemand een idee heeft waar nog te zoeken.

Re: Crashende browsers
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/09, 09:45:02 »
Tja,misschien is het niet firefox,maar Ubuntu die een beschadiging opgelopen heeft.Zou die maar eens vernieuwen.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Crashende browsers
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/09, 09:50:52 »
Het zou kunnen maar het is wel vreemd dat alleen de browsers en thunderbird steeds crashen.

Frederik

  • Gast
Re: Crashende browsers
« Reactie #3 Gepost op: 2016/03/09, 10:11:17 »
Dat lijkt vreemd maar is het niet helemaal, het is vaak een combinatie van een conflict met besturingssysteemsoftware en programmasoftware, in dit geval Mozilla.
Het advies van Lowlands is daarom zo gek nog niet. Als die stap te groot is overweeg dan alles van Mozilla te verwijderen en opnieuw te installeren.

Re: Crashende browsers
« Reactie #4 Gepost op: 2016/03/09, 10:16:22 »
De stap om Ubuntu te vernieuwen is zeker groot gezien het hier een productie machine betreft.
Het zou misschien wel moeten want tijdens het opstarten zie ik ook diverse errors dus het systeem is ook niet helemaal 100%

Ik heb overigens wel al een keer alle Mozilla software verwijdert en vanuit het software centrum weer geïnstalleerd maar ook dit heeft niet geholpen helaas.

Het vreemde is echter wel dat na een aantal keer crashen de browser vervolgens soms wel eens een dag vlekkeloos werkt.
« Laatst bewerkt op: 2016/03/09, 10:19:53 door Johan Velthuizen »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Crashende browsers
« Reactie #5 Gepost op: 2016/03/09, 10:20:26 »
Probeer ook eens de lichtste mogelijkheid: nieuwe gebruikersprofielen voor zowel Thunderbird als Firefox.

Het is nooit helemaal uit te sluiten dat het probleem ergens met een beginnend falen van hardware te maken heeft. In dat geval komt het probleem ook terug na volledig herinstalleren.

Frederik

  • Gast
Re: Crashende browsers
« Reactie #6 Gepost op: 2016/03/09, 10:20:44 »
Ik heb overigens wel al een keer alle Mozilla software verwijdert en vanuit het software centrum weer geïnstalleerd maar ook dit heeft niet geholpen helaas.

Heb je toen de profielgegevens ook laten verwijderen? als die bij een de-installatie blijven staan en het profiel is niet in orde schiet je met een nieuwe installatie niks op.
Het corrupte profiel verhuisd dan gewoon mee naar de nieuwe installatie.
Maak eens een nieuw profiel aan: https://support.mozilla.org/nl/kb/profielbeheerder-firefox-profielen-maken-en-verwijderen

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Crashende browsers
« Reactie #7 Gepost op: 2016/03/09, 10:29:07 »
Heb dit ook een tijdje gehad met FF (weliswaar Ubuntu 16.04, FF-versie weet ik zo niet meer). Vooral met Gmail. Het lijkt nu over te zijn.

Re: Crashende browsers
« Reactie #8 Gepost op: 2016/03/09, 13:04:48 »
Misschien in Firefox aangeven dat Firefox de standaard browser moet zijn?!

Ooit ook gehad en daarna had ik er geen last meer van.

(In Firefox: Alt -> Extra -> Opties)
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY

Re: Crashende browsers
« Reactie #9 Gepost op: 2016/03/10, 10:15:47 »
Vanmorgen bij de update Firefox versie 45.0 ontvangen eens kijken of dit beter gaat

Re: Crashende browsers
« Reactie #10 Gepost op: 2016/03/10, 12:16:22 »
De enkele keren dat ik problemen had met firefox heb ik na eerst de bladwijzers te exporteren .firefox verwijderd.
Bij thunderbird gaat dat natuurlijk niet omdat je dan ook je emails en accounts verwijderd.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Crashende browsers
« Reactie #11 Gepost op: 2016/03/23, 11:36:27 »
Inmiddels overgeschakeld op Slimjet en tot nu to geen enkele crash meer gehad.

Re: Crashende browsers
« Reactie #12 Gepost op: 2016/03/23, 11:48:34 »
Inmiddels overgeschakeld op Slimjet en tot nu to geen enkele crash meer gehad.
Ik ben ook overgeschakeld naar Slimjet en het werkt verrassend goed.
Nu alleen nog Netflix aan de praat krijgen.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline Bloom

  • Lid
Re: Crashende browsers
« Reactie #13 Gepost op: 2016/03/24, 08:47:45 »
Slimjet is closed source op basis van Chromium (open source) en van een bedrijf dat je niet kent en dat geen enkele informatie over zichzelf geeft. Nee, dank u! Voor browsers en e-mail werk ik alleen maar met open source! Dan weet ik zeker dat er geen spyware ingebouwd zit.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Crashende browsers
« Reactie #14 Gepost op: 2016/03/24, 12:48:53 »
Slimjet is closed source op basis van Chromium (open source) en van een bedrijf dat je niet kent en dat geen enkele informatie over zichzelf geeft.
Goed dat je zegt. Er gingen wat belletjes rinkelen toen ik de .com-extentie zag, maar zo wordt het zeker duidelijk hoe de vork in de steel steekt.
Citaat
Nee, dank u! Voor browsers en e-mail werk ik alleen maar met open source! Dan weet ik zeker dat er geen spyware ingebouwd zit.
Kennelijk staat de licentie van chromium (en dus ook webkit) toe dat er allerlei gesloten producten mee ontwikkeld kunnen worden. Moet je niet willen wat mij betreft, je ziet wat er van komt. Maar dat is dan *mijn* mening.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Crashende browsers
« Reactie #15 Gepost op: 2016/03/24, 13:36:59 »
Voor browsers en e-mail werk ik alleen maar met open source! Dan weet ik zeker dat er geen spyware ingebouwd zit.
Zo denk ik ook, met maar één uitzondering: Opera.
Dit gaat in mijn geval zelfs op voor nagenoeg alle software, gelukkig is dat redelijk simpel met Linux :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Crashende browsers
« Reactie #16 Gepost op: 2016/03/24, 13:42:29 »
Misschien hebben jullie wel gelijk, maar ik wil graag een browser die goed werkt, Slimjet heeft wat dat betreft de goede dingen van Chrome en Firefox in een product en werkt heel prettig.

Het zou jammer zijn als er spyware ingebakken zou zitten maar ik heb niets te verbergen dus ga ik dan toch maar voor de voordelen van deze browser.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Crashende browsers
« Reactie #17 Gepost op: 2016/03/24, 14:01:49 »

Re: Crashende browsers
« Reactie #18 Gepost op: 2016/03/24, 14:07:36 »
@Valk Ja als je het zo bekijkt wel maar of Slimjet spyware bevat is puur speculeren en zolang niemand daar bewijs voor heeft mag je de makers hier niet van beschuldigen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Crashende browsers
« Reactie #19 Gepost op: 2016/03/24, 14:12:50 »
maar ik heb niets te verbergen
Dus je doet nooit de gordijnen dicht, voor de kleine boodschap kan de WC deur ook open blijven?
Kan je mij een kopie sturen van je belasting aangifte, en daarbij ter controle je laatste drie salaris afschriften?
Vraag dan ook gelijk je dossier op bij de huisarts, dat wil ik ook wel weten............
En dan heb ik nog niet over (bank)rekeningnummers, pincodes etc.

Iedereen heeft iets te verbergen............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Crashende browsers
« Reactie #20 Gepost op: 2016/03/24, 16:18:28 »
Er is volgens mij niets mis met Slimjet, zie:
http://slimjet.en.lo4d.com/virus-malware-tests
We last tested the this file on Mar 22, 2016 with 30 different anti-virus and anti-malware programs and services. Out of these tests, the Slimjet download tested clean 100% of the time.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Crashende browsers
« Reactie #21 Gepost op: 2016/03/24, 16:27:28 »
Kennelijk staat de licentie van chromium (en dus ook webkit) toe dat er allerlei gesloten producten mee ontwikkeld kunnen worden.
Kennelijk, ook Google Chrome is gebaseerd op Chromium en bevat ook closedsourcecomponenten. Chromium heeft een BSD-licentie.
vooral geschikt voor mensen die hun software graag door veel mensen gebruikt zien worden en er geen problemen mee hebben dat anderen er geld mee kunnen verdienen
p.s. Slimjet heeft een Freeware licentie.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Bloom

  • Lid
Re: Crashende browsers
« Reactie #22 Gepost op: 2016/03/24, 18:11:31 »
Het punt is, dat je bij closed source onmogelijk kunt weten wat er wel of niet ingebouwd zit. En als je ziet hoe graag allerlei bedrijven privacyinbreuken plegen, twijfel ik er geen moment aan dat in de meeste closed source van vandaag wel degelijk spyware ingebouwd zit.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Crashende browsers
« Reactie #23 Gepost op: 2016/03/24, 18:39:53 »
Voor browsers en e-mail werk ik alleen maar met open source! Dan weet ik zeker dat er geen spyware ingebouwd zit.
Zo denk ik ook, met maar één uitzondering: Opera.
Dit gaat in mijn geval zelfs op voor nagenoeg alle software, gelukkig is dat redelijk simpel met Linux :lol:

ja Opera. Echter wel installeren via de terminal, dan volgt een keuze: systemwide of niet. Kiezen, en dan verloopt de installatie goed. Doe je dat niet, volgt een gebroken pakket of zelf een gebroken /apt.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Crashende browsers
« Reactie #24 Gepost op: 2016/03/24, 18:44:32 »
Opera 12.16.1860 wordt aangeboden in de repo's van zowel Linux Mint als SolydX(K).